söndag 4 januari 2009

Gissa!


Matte och jag har fixat så att ni kära bloggläsare kan gissa hur många valpar jag kommer att få! ja jag vet jag är inte parad än! Om en vecka kommer Lena hit och även jack med matte Helene. Vill ni se hur mina valpars pappa ser ut kan ni hitta honom i min blogglista. www.metrobloggen.se/jack

Han är en riktig goding dessutom minst lika social och hångelsjuk som jag är, våra ungar kommer förmodligen att bli både vackra och väldigt gosiga (läs krävande säger matte...)! Ni kan gissa ända fram till i början av mars. Om allt blir som de tär tänkt kommer vi att dejta varandra runt den 13 januari kanske två gånger...mums:-) sedan tar det två månader innan de små kommer, därefter skall jag vara mamma på heltid i två månader. Inte en dag längre säger matte som på timman 8 veckor kommer och hämtar hem mig från Qvickelyckans kennel! Jag skall ju göra Kajsa och hela världen en stor tjänst genom att föda en kull i stället för henne! Rasens anhängare kommer att vara mig tacksam i århundraden! man kan nog läsa i de framtida rasböckerna om en oerhört klok och osedvanligt vacker italienskvinthundsflcika som räddade rasen från ett förfall genom att rådigt föda valpar i stället för sin syster som var från yttre rymden!

I dag skall Jack och många andra hundar ställas ut på den stora mässan i Göteborg, My Dog. jag tog ett fint pris där som valp. Matte har det så snärjigt nu och tyckte att det var väldans dyrt, dessutom skyller hon som sagt på att syrran och jag ser ut som Bassethundar i utställningskoppel! ja ja vi vet ju vad det beror på...matte tycker det är lite långtråkigt att traska runt sådär fint i ringen. Sen blir husse sur när domaren tycker att vi är fula. Bättre att stanna hemma för då kan man ju inte misslyckas! Sen blir det ju inget vindrickande i Göteborg heller! Sommarutställningarna är ju mycket bättre ur den synvinkeln sett förstås! Vi önskar givetvis Lena och hundarna lycka till och Therese med min supervackra helbror Svante som åker ända från Umeå för att ställas ut! Bilden ovan är bevis på syrrans tjyvaktiga personlighet! Hon tjyvar till och med äpplen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Shit; ET-bilden kan ju skrämma även den härdade! (Tyst nu Doriz! Sally är vacker på bilden, det är bara du som är avundsjuk på hennes gracila stil! /Matte)
Hoppas den där Jack kan sina grejor så det blir nåt av. Jag röstade på 5-6 små parvlar. Men du, kommer de se ut som små hamstrar när de föds??
Matte är mer orolig för hur det ska gå med bloggen när du fläskar runt med bebisarna. Vem ska skriva då? Det har ni väl planerat in va?!