lördag 31 januari 2009

Ordningen återställd!


Matte är tillbaka. Skönt. Hon har varit och frotterat sig med potentater från maktens korridorer. Men INTE tagit upp frågan om våra rättigheter! Lyra till exempel; hennes styvsyster Senja får ha jacka när de är ute och går! till följd att Lyra får skavsår av syrrans sele, ja det är sant! Lyra får rättvist nog åka barnvagn på promenaden! MEN Senja strejkar och trots jacka och inga skvasår får hon åka i stället för Lyra! Matte säger att detta inte är en fråga att lyfta på riksdagsnivå. Men där är vi inte överens Var annars skall man lyfta denna typ av frågor?

Gällande mitt tillstånd: matte är fortfarande osäker, min rygg är bredare, beror det på det flytande margarinet som jag får på maten varje dag eller evenetuella kronprinsar/prinsessor i magen vet vi inte, mina tuttar är som sagt rejält snygga nu men det kan vara en släng av skendräktighet också. I dag är jag pipig och lite småhostig, matte säger att jag kan ha lite hosta eller så har jag satt något i halsen eller så är det vanlig hederlig halsbränna. Frågetecknen är många, vi får ge oss till tåls några dagar till. Matte känner en gynekolog, en sån veterinär som tar sig an tvåbeniga kvinnor, hon funderar på om vi kan smuggla in mig på vårdcentralen för att göra ett ultraljud...bevare mig väl! På bilden kan ni beskåda mig mig i leverpastej

-mormors knä och Folke vid sidan.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ni undrar varför Senja har jacka och inte jag... det var inte så kallt ute. Senja är mesigare än jag helt enkelt. Hon går ju på tre ben så fort det är mindre än 10 plusgrader och det minsta fuktigt, men hänger man på henne en jacka, då är alla fyra benen i backen hela tiden har matte kommit på. Hon känner sig så hemsk när hon är ute och går med en trebent hund, (bad ska folk tro) även om alla som känner Senja vet att det inte ÄR något fel på henne.

Unknown sa...

och matte menar VAD inte bad.... herregud.. det är för sent för henne att vara uppe så här dags.

Anonym sa...

Men detta är ju skrämmande! Du lever verkligen i misär!!!! Var ska man då ta upp alla dessa orättvisor? Helt otroligt!

Hälsa din matte att hon allt får lägga in lite i din Doggyworldblogg nu så alla andra kan följa den spännande historien.