lördag 17 april 2010

FÖDELSEDAG!


I morgon söndag fyller jag hela 5 år! Jag är alltså i likhet med matte medelålders! Till alla gäster speciellt alla er långväga gäster vill jag bara meddela att ni kommer att åka förgäves! Gratulera mig via posten i stället så slipper vi trafikkaos i onödan. Jag är nämligen strängt upptagen av min spårkurs! Det vet ingen när vi kommer från skogen! Spåren skall läggas sedan måste vi vänta på att molekylerna skall landa och ge oss bra spårförutsättningar. Jag ser fram emot att få en egen rådjursklöv! Det blir en bra present!
Syrran ligger på sängen och pustar och smågnäller över sin pyttelilla mage. Ett fasligt tramsande!
Nu skall jag sova gott! Det är ju extra viktigt nu när jag har blivit till åren kommen! Tyvärr och förvånande nog är ingen allmän flaggdag utslyst till min ära! Inte ens något kommunalt firande i Rådhusparken är utannonserat jag fattar ingenting. På bilden ser ni mig som valp. Redan då var jag bedårande vacker. Som en ljuv vårdag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är det inte allmän flaggdag på din dag?! Det är det till och med på min födelsedag juh ;-) 8 augusti fyller jag. Jag kommer hissa flagg här hemma i alla fall. Eller, nej, men jag skulle gjort det om jag hade en flagga, och det är tanken som räknas! Grattis Grattis! KRAM //Rebecka

Fröken Lotta och grabbarna på Bredgatan sa...

Gratulerar så mycket på den stora dagen! Vi önskar dig massor av pussar, köttbullar och leverpastej på din stora dag!

Katta & Doriz sa...

GRATTIS!!! Till skillnad från mig är du en gammal kärring. Jag är ju faktiskt ett halvår yngre än dig.
Tycker du ska skriva ett brev till kommunen och fråga varför de inte uppmärksammat din stora dag. Det är ju fruktansvärt!

Elisabeth sa...

GRATTIS på den stora dagen. Ja en rådjursklöv är väl inte helt fel att få ha för sig själv. Spåra på..