fredag 16 april 2010

Nya utmaningar på gång och syrrans grosess!


På Söndag skall jag och matte åka långt utanför stan tidigt på morgone. OBS! Ingen har frågat mig om vad jag tycker om att gå upp tidigt en söndag! Vi skall börja på viltspårkurs. Matte har köpt en flaska som sakll fyllas med blod, inte mitt blod utan någon annans. Kajsa vann en sele på en agilitytävling som vi ninte har använt den skall bli min arbetssele. Undrar om jag kan få ett schabrak i gräll färg som jag kan ha på mig som visar att jag är en arbetshund? Det brukar väl stå SBK på dem?
Nå¨väl vi har köpt nedbrytningsbart band i orange färg som matte skall schnitzla med för att inte glömma vart hon har lagt mitt spår. En lina på 10 meter är också inköpt. Linan SKALL vara 10 meter när man spårar sa vår lärare. Mina kurskamrater är av blandad sort. En basset, några blandisar med inslag av tax, basset och lite annat kul sen vet vi inte mer. Troligtvis är jag nog enda prinsessan i gänget. Matte tar med kameran. Vi skall även fika och grilla. Detta eftersom våra spår måste ligga till sig i en timma innan vi får börja leta. Vi får blod, en kursbok och en rådjursklöv på kursen. Jag älskar doften av rådjur så jag tror att död rådjurslukt kommer att vara förträffligt att söka efter. Vi återkommer alltså med kursredovisning/reflektion på Söndag. Gällande syrrans grosess: hon pustar och stånkar och tuttarna börjar anta former som jag inte kan beskriva i ord. Hennes mage börjar bli lite rund om magen. Matte tycker att hon är fulländad. Bilder på henne och på hennes kavaljer kan ni se på Lenas blogg. www. qvickelyckan.se Jag tror att bilderna är retuscherade för hon ser riktigt snygg ut.

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Tur att hon inte ska fylla flaskan med ditt blod. Då hade du blivit tom. Föreslå att hon ska ta Kajsas!

Hoppas du spöar skiten ur de andra hundarna. Dett amåste väl du vara bra på ?!
Klöven tuggar du massor på, vägra lämna ifrån dig den sen!

Elisabeth sa...

Lycka till det är jättekul att spåra blodspår, tycker whippetgänget på kennel Belara