fredag 6 augusti 2010

Innehållslöst!


Dagarna rullar på här i Buskvanra. Det händer inte så mycket I tisdags var vi på vår nya klubb och tränade. Lennart hjälper matte lite han säger det som jag har hävdat hela tiden: det är inget fel på mej och syrran det är matte som måste lära sej det här med handling!
I går var vi i skogen på Huskvarnaberget och skulle bara springa fem kilometer eftersom matte är lite otränad. Vi sprang och vi sprang och vi sprang. Matte hade tagit fel spår! Vi sprang en mil. Som vanligt ligger jag matte i hasorna och går inte ut i skogen. Ni vet ju mitt trauma för drygt två år sedan då jag blev biten av en vessla...Kajsa far omkring som en känguru i skogen far fram och tillbaka vi tror att hon sprang minst tre mil. Vi blev väldigt upprörda när det var ett gäng gubbar som plockade hallon i skogen. Vad i hela friden gjorde de i vår skog? Vi skällde ut dem efter noter lindrigt sagt. I dag åkte vi till klubben igen (ja ni hör ju själva vilket liv vi lever!). Vi var ett gäng som skulle träna. Precis lagom till vi skulle börja så började det ösregna. Verkligen ösregna. Jag blev precis blöt om nosen, hela frisyren blev totalt förstörd. Min tänkbara nya matte Ulrica med sin Puli Atlas var på palts. Atlas har påbörjat sin väg till att bli vinthund. Han hade klippt sej så jag kunde se att han faktiskt hade ben! Det börjar arta sej! Han går på dagis och hans matte berättade att en hund på dagis hade trampat upp på Atlas när han låg likt en dörrmatta på golvet. Det var ok för Atlas är en schysst kille. Men när hunden började bädda ner sig i honom sa han ifrån. Till och med jag kan fatta att man kan bli lite sur om en annan hund börjar rafsa på dej och platta till gräset genom att snurra runt runt. Blir inte det bättring tycker jag att Atlas borde slippa dagiset där sådana grymheter tillåts!
Matte ugnsbakar 1 kilo blodpudding åt oss så hela huset doftar ljuvligt! Jag tror det var rea på Ica! MUMS! På bilden kan ni se Kajsa vila i sovpåsen som Jacks matte Helene har sytt.

1 kommentar:

Jeppsson sa...

Här hemma är det Logan och Bisse, inte italienaren Pietro, som står för utskällningarna av mystiska typer.