måndag 9 augusti 2010

Tantfest.






I Lördags hade matte tantfest. Ja de säger tjejfest men de är ju faktiskt tanter. Givetvis var jag och Kajsa med. Fröken Lotta kom hit, då dog vi nästan av lycka. Det som är bra med tantfester är att vi får massor av gottis och mat, speciellt när tanterna har druckit lite vin. Mycket trevlig kväll. I går var jag, syrran och Jack på uppvisning på en hembygdsfest utanför stan. Det regnade i stan så vi trodde inte att det skulle vara några människor där.Men se de där hembygdsmänniskorna är envisa. Det var precis fullt.Jack tror alltid när vi ses att vi skall ha en kärleksstund.
OAVSETT var vi ses! Jag gör ganska snart klart för honom att han inte har en chans så sen är allt lugnt. Han har dock rätt fullt upp att försvara mig och syrran mot alla yttre hot.Våra klubbkamrater kallar honom för Svartenbrandt.
Jack, jag och syrran blev väldigt upprörda över en av våra klubbkamrater (en bordercollie) som sprang för fort. Då stämde vi unisont upp i en vacker kör av ylande. Riktigt vackert faktiskt. Det var bara fullmånen som fattades.Skönsången väckte viss uppmärksamhet.
I vilket fall som helst så hoppade vi så fint alla tre och imponerad förstås om vanligt med våra smidiga hopp. Efteråt dog nästan matte i soffan hemma. Hon hade nog tagit i lite för hårt kvällen före. Syrran och jag var bara glada för det!
Vi låg i en stor härlig hög och slumrade hela kvällen, vi snodde all osten på kvällsmackorna eftersom matte inte riktigt hängde med.En lyckad dag med andra ord.

Inga kommentarer: