lördag 9 maj 2009

Fantastiska jag!

Matte och jag var i Ulricehamn och tävlade på deras officiella agilitytävling. Jag skulle hoppa fyra klasser. Två hopp och två agilityklasser. Jag inledde med ett hopplopp som jag klarade utan ett enda fel med en bra tid. Jag sprang mer än 3,5 meter/sekund. Inklusive hopp och slalom detta gav mig en fin blågul rosett och en vattenflaska med skål allt i ett. hade jag sprungit 1 sekund snabbare hade jag fått en sk. pinne. Matte var väldans lycklig. jag fick massor av köttbullar. I bägge agilityklasserna lattjade jag bort matte totalt. Husse var med för en gångs skull och skämdes nåt hemskt. I sista hoppklassen tog jag och drog i med en nolla till och en tid som var så fin att jag fick en gigantisk rosett till och en PINNE! De ni! Inga fel förstås och husse var i chock. han har nu ändrat uppfattning om min förmåga! Jag blev förbannad när jag kom hem och syrran var här! Lade upp mina framben på hennes nacke och nöp henne i halsen, hon gick och lade sig. Hon sak inte ta ifrån mig min ensamrätt på uppmärksamhet. jag misstänker att hon tänker ta tillbaka sin blogg. matte skulle fota mig och rosetterna men jag hade inte lust. Vem tror ni inte poserade så glatt med sina hängtuttar vid mina ROSETTER? Jag behöver inte säga mer. i morgon lägger jag in korten så får ni se. Sollans Doberman vann nåt riktigt fint utställningspris i dag! Grattis till det stora monstret! (Ja inte Sollan utan hunden) Lenas Taggen tog ett cert till på LC-tävling i Söderköping! GRATTIS! I morgon är det tävling igen i Jönköping, jag skall försöka förvara min klubbs färger det är Vätterhoppet en cup mellan olika hundklubbar i Vätterbygden.

3 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

WOW vann du!? Fast det visste jag väl eftersom du är en stjärna. Men va pinsamt att din matte inte klarade agilityn!
Ser fram emot idolfotot!

Lyra sa...

Grattis till pinnen!!!!! Heja heja

Anonym sa...

Grattis Grattis//Jack