söndag 31 maj 2009

Ryktet om min död är betydligt överdrivet!



Stackars Sollibollan i Partille lider alla helvetes kval eftersom hon tror att jag blev lagd på grillen för en vecka sedan. Med tanke på det sadistiska grinet på stora lillmattes läppar kan man ju nästan tro det men inga djur eller barn kom till skada när grillbilden togs. Jag lever och har hälsan minst sagt! Jag är busig ett par gånger per dag och driver matte och husse nästan till vanvett. Lena sms:ade till matte (jag har tyvärr ingen egen mobiltelefon matte tror att mina räkningar skulle bli skyhöga) att de saknar mig och mina roliga upptåg i på Qvickelyckan. Matte fattar inte hur man kan sakna mitt idoga rafsande på kylskåp, skafferidörr och på tapeterna i min vilda iver att få gottis. Om det räknas som roligt upptåg alltså. Eller är det när jag tar på mig mina osynliga öronproppar och majestätiskt promenerar i väg åt motsatt håll än vad matte har planerat? Eller är det när jag överfaller dem eller den som ligger under täcket och kräver att få ligga på den personen och under täcket. Eller är det kanske är det Håkan, Lenas man som saknar mitt idoga hångel, jag älskar nämligen män med skägg! Eller skäggstubb. Kan liksom inte bärga mig! Kan mao bli liiiite tooo much! Men men...I går skulle syrran visa upp sig på agilityuppvisning jag hakade på för vi skulle åka till stugan direkt efteråt. Matte misstolkade mina signaler fatalt och fick för sig att jag ville vara med. Hur dum får man vara? Med FROLIC i gottepåsen? Inte en korv så långt näsan kunde sniffa! Syrran for runt på banan som en hind och det gick sus genom publiken av förtjusning över hennes helikopterhopp. Så duktig så. Sen var det liksom min tur. Glöm inte frolicen... jag hoppade några hinder sen travade jag i sakta mak iväg tvärs över fotbollsplanen revirpinkade ett par gånger sedan hälsade jag lite på vissa i publiken för att återgå till utgångspunkten där husse stog. Matte? Vilken matte? Ja just det MIN matte, hon tog Kajsa ett varv till. det lilla spånet Kajsa hoppade ännu högre och sprang i sin iver att vara till lags ännu fortare. Jag säger då det! Vi hade en fin dag i stugan jag gillar att gräva där det finns gott om mullvadar och det är spännande att s och titta i vattnet i sjön. Men badar det gör jag aldrig! I dag har vi varit och tränat med Luna. Hennes matte hade god korv! Matte hade laddat med Vaggeryds Wienerkorv så jag var på gott humör och visade att jag också kan det här med agility! Sollibollan kan på bilden se at det är dagens tdidning som ligger bredvid mig. Vilket borde vara bevis nog för att jag lever och har hälsan!

3 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Du låter faktiskt smartare än din syster. Ibland. 1; springa i sen här värmen 2; för frolic?!?!?!?! Hon är ju inte klok!

Solveig sa...

Käraste Sally, vi är oerhört lättade av bildbeviset på din existens! Och Remember, me casa su casa...eller vad det nu heter..
Pôss från Sollibollan!

Gazton sa...

Skönt att se att du är här och mår gott. Syster din bör du skicka till psyket, hon behöver hjälp.