torsdag 21 maj 2009

Kär hund har många namn!











Den observanta kanske kan se att jag har tagit bort underrubriken på min blogg? När jag är hemma från min vistelse i Kode hos Lena där jag blev behandlad som den drottningmoder jag faktiskt är har jag börjat uppskatta min familj! Inte för att de skämmer bort mig; tvärtom! Jag lever som ni vet fortfarande under spartanska former men känner att det gäller att jobba på tvåbeningarnas kärlek för syrran har intagit en annan position under min frånvaro. HON är plötsligt väldigt mycket kär!




Jag är i alla fall en sprallig liten hund numer som lever rövare på kvällarna med svarta klotrunda ögon. Kajsa blir rädd för mig och gömmer sig i mattes knä. Mattorna far omkring som hala ålar på våra golv när jag har mina ryck. Vi får väl se hur länge jag skall hålla på på det här viset! I dag började jag äta levergottis igen och har bestämt mig för att acceptera att ha sele igen. Jag har hittills protesterat kraftigt men i dag lät jag det passera. I kväll skall matte och jag åka och träna agility på hundklubben, syrran är portad där eftersom hon löper. Matte är fundersam över hur utgången av denna kväll blir! Hon känner mig alltför väl säger hon. Hon har förvarnat tränaren om att ladda med alternativa träningsmetoder.




Matte har hittat på nya smeknamn på mej och syrran hämtade från hennes favoritprogram på TV (det som gör att hon med gott samvete inte behöver städa så ofta): Rent Hus. Hon kallar oss inte rent och hus utan Kajsa kallas för Pälsängeln och jag för gråsuggan. Bilder kan ni se ovan och själva fundera över om likheterna är slående eller ej...

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Tränar då för Beach 2009 får du nog ta några löparrundor till på mattorna. I alla fall om Kajsas beskrivning av dina hängtuttar stämmer *moahahahahahaha*
(Ha, gråsugga passar ju skitbra!)