fredag 5 december 2008

December...


Inget nytt under solen, fast solen skiner ju aldrig nu för tiden. Vi har som vanligt tuffa tider i Buskvarna. Matte och husse bantar vilket för vår del innebär lååånga promenader i raskt tempo varje dag. Husse väger sig sådär duktigt han gick ner 8 kilo på en månad. Dvs. lika mycket som 1½ Sally. Matte har blivit en storlek mindre men hon gillar inte att väga sig, precis som jag alltså. Jag har åtnjutit många fördelar efter min debut på agilitybanan med nollrundan och 2:a priset. Matte är fortfarande väldigt chockad och glad. Jag börjar löpa om en månad ungefär då blir det nog träffar med den vackre svarta Jack, han fick förresten sitt certifikat på vinthundsutställningen för några veckor sedan så han håller ställningen gällande de utmärkelserna. Jag och Kajsa ser ut som Bassethundar säger matte när vi får utställningskoppel på oss, fast det är nog så att vi inte tränar på det där att gå i ringen eftersom matte tycker det är så ebarmligt trist. Så det är inte vårt fel att vi förvandlas till ledsna Bassetar....vi påverkas faktiskt rätt mycket av mattes sinnesstämning. Den 14/12 har vi KM i agility på klubben då tror jag att jag skall göra mitt bästa. Misstänker dock att matte tänker klä oss i tomtekläder och då blir det strejk kan jag lova. Härom kvällen blev jag utkastad i lillmattes rum, jag var så pigg och vild när matte och husse skull sova och kanske brottas lite, jag for runt som en valp till sist rann sinnet över på MATTE. Tro nu inte att jag lät mig nöja med det. Nä jag ställde mig vid dörren och rafsade uppfodrande i all evighet, det funkade dåligt så då tog jag till mina starkaste röstresurser och skällde som värsta taxen på jakt. efter en bra stund fick jag komma in igen det var väl färdig brottat kan jag tro. Kajsa höll andan under täcket och rävsov. Fjäskfian!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tomtekläder?! På dig? Du är väl inte en stor maffig tomte heller? Finns det inga alfkläder till dig? Passar bättre!