onsdag 31 december 2008

Gott nytt år!


Jag ligger i mattes och husses säng och darrar med klotrunda svarta ögon. Orsak:raketeländena. Hur i hela friden kan det vara tillåtet att halvt skrämma ihjäl oss stackars hundar en dag som denna? Matte har dragit ner rullgardinerna och spelar högt på radion det är en konsert med ABBA från 1979. bättre än raketdundret.

Matte och husse åkte med mig och syrran till den stora skogen där inga raketer finns och tog en härlig tur, vi var lösa och syrran for omkring som en Duracellkanin. jag håller mig på stigen efter kotten i skallen vet man ju aldrig vad som händer! I kväll åkte matte med oss till Hundklubben mitt ute i skogen i mörkret för att vi skulle få kissa i lugn och ro. Det tog nästan en halvtimma innan jag vågade sätta mig för det dundrade från stan ända till den mörkaste skogen!

Så var det ju det här med valpar! Min rumpa börjar bli lite svullen vilket flaggar för att jag nog börjar löpa om sådär en vecka. Matte pratade med Lena i dag och hon kommer hit när Jack och jag skall ha vår första date. Lena var lite orolig för hur matte skulle reagera när det där skall ske! det är visst så att vi flickor i bland skriker första gången...Matte får nog gå en sväng med Kajsa då! Matte får hålla koll på min rumpa så att Jack och jag kan ses vid rätt tidpunkt! Så nu är det alltså bestämt att mina kommande valpar skall födas i vår vilket innebär om mattes beräkningar stämmer att om allt går som det skall föds mina vackra babysar i mars och blir alltså klara att flytta hem till snälla familjer i maj/juni någon gång! Alla ni som gärna vill ha en mini-Sally får allt göra era röster hörda! Matte säger att det nog inte blir någon anstormning...Klart det blir! Matte börjar på sitt jobb den 7 januari. Hon är klar med sin utbildning till Studie- och yrkesvägledare den sista april men börjar alltså jobba redan nu och får försöka göra klart skolan så gott det går... Hon säger att man får vara väldans glad över att få jobb så att hon kan betala sina studieskulder. Skolan ligger bara 2,5 kilometer härifrån och matte skall inte jobba heltid utan kommer hem till oss halv tre två dagar och halv ett två dagar och en dag i veckan inte förren klockan fyra. men det innebär att vi kommer att ha en hel del tid att göra kul saker på. Matte politiska karriär är ju mest på kvällstid så vi slipper att vara ensamma så mycket. Inget hunddagis för oss alltså! Gott nytt år tille r som läser min blogg! jag ahr ett löfte till er: att skriva lite oftare på bloggen och att äta mycket mer korv! Jag tror att blivande hundmammor behöver massor med korv! Sen lovar jag att vara extra snäll och tvätta syrrans öron varje dag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men hur vågar ni berätta hbär att du ska ha valpar? Hela internet kan ju rasa ihop av anstormningen av alla som vill ha en Sally-klon! Jag tjatar på matte men jag får ingen egen Sally säger hon. Rackarns taskigt!!!
Vi har tittat på tv. Mamma gillar ju fjollan Freddie Mercury, så vi har dundrat på med den, Och sen spelade hon Pink och tiottar på tv samtisidgt så vi inte hör pangarna.
Gott nytt år!

Helena, Quince och Otto sa...

En sån lycklig lösning på hundpassningsproblemet (mutter mutter avundssjuk) och STORT lycka till med allt som så småningom leder fram till små grå sammetslena spindelbarn.

Anonym sa...

Hej! Du som är så söt behöver inte oro dig över att se ut som en flodhäst när du är dräktig!

Föresten, så är Beckans kompis sigge släkt med kajsa! =)