tisdag 23 december 2008

Kotte i skallen!




I går var det solsken i Buskvarna. Matte packade in oss i bilen och körde till skogen där Kajsa jagade upp en katt i en tall och matte ramlade i bäcken. I går var vi dock exemplariskt lydiga och rymde inte en enda gång. Jag tuffade till mig och vågade mig ut lite i naturen, som ni vet kan man ju bli biten i naturen. det blev jag på långfredagen och det har jag inte glömt. Nåväl det var mysigt. Men plötsligt förbyttes lugnet mot en skräckupplevelse utan dess like. Matte kastade något hårt rakt på mitt huvud. Smack! Självklart blev det en traumatisk upplevelse i idyllen. jag pep och rusade i väg med svansen mellan benen och blängde med vitögonen på matte. Matte försöker få mig att tro att det var en kotte som föll från en gran rakt på mig! Vem tro hon att jag är som skulle tro på en så dum bortförklaring egentligen??? Vår sköna skogspromenad förbyttes till ett totalt mörker. SUCK och i morgon är det julafton. Matte har köpt köttbullar till oss. det blir bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Snyggingar!
Tack för de fina julklapparna. Typiskt att vi inte var hemma så vi kunde lämnat över era samtidigt. Norpan var så trött att han somnade på rygg med råttan i munnen...