tisdag 16 december 2008

Vi är fortfarande vid liv!




Vi lever alltså och har väl hälsan om man skall tro matte. Jag har ju som ni vet helt andra referensramar...I skrivandets stund är den vilde krabaten tillika pinnen Mozart här så vi valpvaktar. Vi tuktar honom ordentligt men rättvist. han fattar det rätt bra faktiskt. Kajsa puttade ner honom från sängen nyss och han grät som ett barn. När han envist hoppade upp mitt i gråtandet puttade Kajsa till honom sitt ben. Matte säger att det måste varit en slump. jag måste erkänna att jag instämmer för något mer egoistiskt än syran finns inte, förutom mig själv då förstås men det är en helt annan sak. xsi8ux = Mozarts första blogginlägg...


Varför har jag då inte bloggat på sista tiden? Matte envisas med att inte lämna ut lösenordet till mig. Vilket innebär att jag är helt i klorna på henne och hennes ovanliga goda vilja. Hon har haft för mycket med allt annat. Vilket innebär att hon är i tidningen var och varanann dag ibland blir hon väldigt utskälld i tidningen ibland inte. dessutom praktiserar hon på en skola. Tre hela veckor innan julen ska hon lära sig hur man samtalar med slynglarna och lära sig hur deras skola funkar. Min skola vet vi ju precis hur den är. Matte har fått ett jobb fast hon har 4 månader kvar i skolan. Vet inte vad jag skall tycka om det. Det innebär att vi får vara ensamma lite mer. Matte säger att hon bara skall jobba 70% och att det bara är 2,5 kilometer härifrån vilket innebär att hon kommer hem till oss väldigt tidigt vissa dagar till oss. Vi sover ju som bekant alltid fram till lunch ändå om vi får bestämma. Gärna längre om det tillåts. Matte är i allafall glad över att inte behöva bära ut post i sommar eller att vara utan jobb i de tuffa tiderna som tvåbeningarna har nu. jag tänker mest på att hon kanske kan köpa lite godare gottis åt oss...Matte har planer på att eventuellt köpa en hundsäng med elektrisk värme i. Husse har ju någon slags längtan efter att få ha matte för sig själv i sängen...Fattar inte alls varför men han uttalar detta önskemål rätt ofta. jag har då inga som helst planer på att byta ut mattes arm mot en elektrisk värmedyna. Vi var med på Km i agility söndags. jäklar vad skoj vi hade syrran och jag! Vi satte knäck i öronen och körde vinthundsrace med inslag av vissa tunnlar, balanshinder och hopp när det passade oss. Matte var i chock men publiken hade en kul stund! Matte gnisslade tänder men kunde inte annat än skratta åt oss. Hon älskar ju precis som Emil i Lönnebergas mamma gjorde med sin hemska son; oss precis som vi är! Det är ju så det skall va tycker jag. Köper man en vinthund får man så att säga stå sitt kast! Om jag inte får tillgång till datorn innan jul så önskar jag och syrran er förstås en god jul! Hoppas ni också får grisäron och köttbullar av tomten!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej raringar!
Behöver ni hundvakt nu när matte ska börja jobba så vet ni att ni alltd är välkommna! Hoppas att vi ses snart!

Anonym sa...

Oj, så lustiga stavningar det blev...

Unknown sa...

Hm! köttbullar utan lök då, för ni vet väl att lök är farligt för vovvar. Här gör dom inga köttbullar utan lök, så vi kan känna oss blåsta. Men grisöron och tjursnopp kanske vi får, det är gott. Julskinka får vi nog också =)

Tazz Gazton

Myrra och matte Mia sa...

Wow! Det var värst vad tjusiga små tomtar som sitter där vid spisen! Jag kanske omprövar mitt beslut att vägra sätta på mig någon tomteutstyrsel...? Det ser ju riktigt läckert juligt ut! Fast det finns antagligen inga tomtekläder i min storlek. Jag är ju ett rätt gediget fruntimmer. God jul på er småprinsessorna!

Anonym sa...

Snygga ni! Så där vacker och gracil skulle jag också vilja se ut. Tur att ni gör det för fler.
Sen ska du sparka på din matte så hon kommer igång och låter dig blogga igen. Vet hon inte att folkj är beroende av nyheter från er?!?!?!
God jul!