fredag 26 december 2008

Julen är över!


Julen äro över för vår del!

Julafton inleddes med en gigantisk långpromenad i väldigt raskt tempo. Detta beroende på att matte och husse som sagt vill bli lite mer lika mig och syrran. Ute var det disigt och stundtals väldigt halt. Riktigt skitväder. Efter denna tur och efterföljande tvättning av magar och tassar samt hela tvåbeningar åkte vi till mormor och Folke. jag snodde direkt köttbullepaketen som låg under de andra paketena. Syrran hittade paket med grisknorrar i. Vi ville inte vänta på tomten så vi tog det som var vårt direkt. Någon snodde farmors inpaketerade leverpastej ur hennes handäska. Matte är övertygad om att det var jag eftersom papper hittades under bordet och jag blev akut bajsenödig och sket en hög lika stor som om jag hade varit en mindre ponny alternativ en Doriz hund. Jag anser mig förstås beskylld för något jag inte har gjort. Som ni säkert förstår! Kajsa tog firandet med ro det här året. Hon har vuxit till sig säger matte. I går chillade vi ordentligt det blev förstås en lång promenad med mina feta tvåbeningar. I dag kom farmor och faster på besök jag passade på att glufsa i mig en rejäl skinkbit som låg för nära kanten på köksbänken. den var god fast jag åt upp den väldigt fort så jag hann inte njuta av smaken. Tjuvat smakar faktiskt underbart! I morgon skall matte och husse på fest hos GPB:s matte och husse vi har inte bestämt om vi skall med eller inte. Matte vet att det serveras sprit ur glas lika stora som tulpanvasar och vi är inte så glada när tvåbeningarna dricker sånt där starkt. Men vi får väl se. Husse ser med tillförsikt fram emot att häva GT ur tulpanvasar! Vilken tur att vi har olika intressen!

Vi kollade förresten på Lassie på TV i dag syrran och jag. Jisses vilket sjå jag hade att skälla ut de där fula lurviga jyckarna som dök upp i mitt vardagsrum! Till sist stängde matte av filmen eftersom vi levde rövare sa hon.... Inget kul får man ha!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Stackars dig som blivit oskyldigt dömd. Själva har vi inte fått våran stora julklapp än som är tjursnopp, matte lär gå ut i garaget och dela den med såg först. Hon tycker att vi vräkt i oss så mycket godis ändå, och igår fick vi tårta. Julskinka hade lilla Ika knykt hemma hos gammelmatte idag =), den låg ju så frestande på köksbordet. Fniss! Tycker att hon får skylla sig själv faktiskt.
Min blogg är (om du skulle vilja kika) http://gaztons.wordpress.com/

Tazz Gazton

Anonym sa...

Men stackars, stackars dig! Bli anklagad för att stjäla! Du?!
Fast klart det, efter en delikat hög a´la min storlek så kan man ju fundera. Fast det var nog bara pga chocken över anklagelserna!

Myrra och matte Mia sa...

Hihi, du verkar ha haft en riktigt smaskig jul du! Hur kan du hålla dig så smal och slank? Själv sväller jag upp som en riktig julgris när jag äter lite extra snacks bara.