söndag 25 oktober 2009

Noll lopp!













I dag var det avslutningar och Klubbmästerskap på vår Hundklubb. Jag får ju inte gå några kurser eftersom matte tycker att jag är rätt oduglig på det där med kurser. Jag gillar bäst fikat i klubbhuset. I dag hämtade Helen och Luna oss vilket alltid är härligt! MEN det ösregnade ute. Matte räknade kallt med sittstrejk från min sida men bestämde ändå att ge mig en chans. Jag fick starta före syrran för då kunde matte träna in banan med mig eftersom jag ändå inte skulle springa hela banan runt. I agilityklassen tog jag halva banan sen hittade jag intressanta harpluttar eller liknande som upptog min tid. Vi blev diskade. Matte var ändå glad över att jag visade att jag klarade en halv bana trots regn så jag fick hamburgare ändå och blev ompysslad efter konstens alla regler. Kajsa var i fin form och for runt som en gummiboll vilket ni kan se på bilden. Men matte tog inte med sina fotbollsskor med dubbar så hon ramlade pladask i det allra blötaste gräset. Så Kajsa kom lite av sej men fortsatte fint. I hoppklassen regnade det om möjligt ännu värre. Himlen öppnade sej. Matte tog av mej tröjan och sen hoppade jag mig igenom banan med noll fel! Till och med slalom och några trixiga tunnelingångar fixade jag. Matte och Helen var väldigt nära att svimma. Jag var förstås mer än nöjd med mig själv. Kajsa nollade också och var dum nog att inte bry sej om regnet eller vattnet som stänkte det minsta så hon fick en väldigt bra tid. Kajsa slutade som 3:a i agility KM. Man lägger i hop poängen från båda klasserna.
Sen blev hon den snabbaste lilla hunden. Lucas min pojkvän blev snabbaste stora hunden. Syrran är livrädd när matte försvinner så hon sprang för livet. Jag tog inte i helt för det är liksom inte värt det. Sen hånglade jag med Fröken Tobbe som var så härligt orakad. Han är ju Grabbarna på Bredgatans husse. Jag fick en egen grillad korv efter min bedrift. Det var ju det minsta man kunde begära. Syrran fick några fula pokaler (och korv, mattes kommentar). Vi var trötta och hungriga när vi kom hem och fick extra god mjukmat. Sen har det varit soffan för vår del. En bra dag där jag visade var skåpet skall stå. Matte säger att jag får börja träna mer frekvent och ska anmäla mig till nästa tävling den 28/11 (Sally visade i dag att hon är säker och villig vilket är nytt!mattes kommentar). Tjo. Är lite trött på tjatet om vilken duktig syster jag har. På översta bilden ser ni mig komma i mål. Kolla hur högt syrran är över hindret! Slöseri med energi om ni frågar mig!

4 kommentarer:

Lyra sa...

Visst... Skryt ni bara som kan hoppa och röra er som ni vill... Stånk. Men grattis i alla fall. Någon gång får jag väl tillbaka min vanliga form och slipper se ut som en klumpfisk. Senja och husse och matte och Naemi hälsar också.

Katta & Doriz sa...

Säger som Lyra: skryt!
Och pokalerna har säkert Kajsa köpt.

(Matte skriver: Grattis! Jättekul att det går så bra för er!)

Dvärghundspossen sa...

Usch, min matte tycker också att man ska kunna sporta och ha sej när det regnar... dom där tvåbeningarna är inte kloka!
/Pietro

Sara och Miki sa...

Vi är så imponerade av den atletiska framfart hos alla tre flickor!! Hurra hurra hurra