onsdag 21 oktober 2009

NYHET!









Kajsas hemska bror Arthur har blivit far! Han har tillsammans med en tik fått fyra pinnvalpar. Bevare mej väl!
Arthur var som valp en buse! Kajsa statuerade exempel på valpträffen då de var ett halvår lite drygt genom att bita honom i nosen så att blodvite uppstod. Arthur var väldigt påstridig så tillrättavisningen var befogad för en gångs skull:-) Matte säger att vi får gratta Arthur till nedkomsten trots gamla synder. De är nog preskiberade nu.
Vi stötte på en bostonterrier pojke i dag på promenaden. Syrran och jag gjorde denna lille Otto alldeles till sig i trasorna, milt sagt! Jag tror det var våra grälla randiga tröjor som smiter åt så fint kring våra atletiska kroppar som triggade i gång den lille knubbisen. Han lät så konstigt och tungan hängde ut och han dreglade till och med lite, så Kajsa skällde förstås ut honom efter noter. Jag kunde tänkt mig att hälsa och se vad han ville men jag fick inte för Ottos husse som sa att Otto inte var att lita på. Det är inte min syster eller matte heller tänkte jag i mitt försynta stilla sinne...Fast väluppfostrad som jag är (host) sa jag förstås inget.

På bilderna kan ni beundra mej som sitter så fint och funderar över meningen med livet och min ssyter som på tre bilder visar sitt rätta jag! Bilderna är tagna på valpträffen för några månader sedan hos Lena! På en av bildern på pirayn Kajsa se ni mej flirta med en liten lurvas som bor i samma familj som min vackre som Teodor! Vilket visar att jag är en open minded hundflicka som inte på något vis är rasistisk som vissa andra vinthundar är!

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Har hon rabies?

Dvärghundspossen sa...

Vilken tur att du preciserade att han fått valparna "med en tik", så vi inte behövde undra över hur hanhundar kan föda barn egentligen. *ASG*