tisdag 27 oktober 2009

Sheltiekrock!


I dag åkte vi till klubben igen. Solen sken och vi hade stämt träff med Luna sheltie och hennes matte. När matte stannade bilen släppte hon ut oss, vi hörde direkt att Luna var på plats på agilityplan så vi rusade förstås ditåt. Luna blev också glad över att se oss och kom rusandes mot oss. Det ville sig inte bättre än att hon rusade rakt in i Kajsa som for iväg i luftvolter rakt ner i ett dike och blev väldigt väldigt rädd och ledsen. Hon sprang till matte storgråtandes för att sedan springa och gömma sej för Luna bakom serveringsstugan. Sen var hon deppig hela tiden, ville inte springa med oss eller nåt. Matte tränade mej och Luna på agilityplan för Helen har ont i ryggen. Både Luna och jag var väldans duktiga. Helen tyckte att jag var oerhört duktig, matte är osäker på hur länge jag tänker vara så här samarbetsvillig det är liksom inte riktigt likt mig. När vi skulle hem sprang jag halvvägs upp till klubbstugan och cementerade fast mig där. Jag ville förstås till stugan in i värmen och fika eller äta korv. Matte fick efter en lång stund hämta mej eftersom jag så benhårt vägrade att komma till bilen. Jag smet då upp till stugan för vi fikade faktiskt där i Söndags. Matte tog det hela med fattning och lät mig kolla in genom dörrens fönster där jag kunde konstatera att det inne fanns något fika. Sen gick vi till bilen. En bra dag för mig. Syrran repade sig när vi väl var hemma. Matte köpte mintben till oss som vi har snaskat på. Jag kan uppmärksamma er på att jag kommer att tävla igen! I Kungälv den 28/11, i Götene den 12/12 och i Forserum den 5/12. Vi satsar allt nu matte och jag. Ska nog visa att jag inte är fullt så oduglig som matte tror. ( jag har inga stora förhoppningar alls:-) men för tillfället är Sally i sitt esse på agilityplan ska bli kul att se hur långt det räcker. Jag fortsätter att mata henne full med lyxig wienerkorv, mattes kommentar)

3 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

För lite vaggerydskorv klarar du väl agilitybanan som en glans? Kanske klarar du tom att ta hindrena i rätt ordning också?
Skulle aldrig falla mig in att springa och fjanta runt genom en massa hinder. Inga köttbullar i världen skulle få mig samarbetsvillig
(Matte: Nej, och när det regnar får jag faktiskt putta ut henne för att kissa också. Maken till envis hund får man leta efter.
Lycka till Sally!)

Dvärghundspossen sa...

Ojdå, det var en oförsiktig sheltie det. Tur att syrran repade sej sen.
/Pietro

Katta & Doriz sa...

Om jag flyttar till Jönköping skulle du slippa gå. Då kunde du sitta på min rygg och åka med. Och när det regnar skulle du kunna få stå under min mage!