torsdag 11 september 2008

Taxametrar på bloggen!







Hoho vad jag blev betagen när jag läste kommentarerna! Förutom trogna bloggvännen Doriz och hennes kompis var det en kommentar från taxpojkar! Jag gillar verkligen taxar! för inte så länge sedan när vi satt ute i skogen och fikade med matte blev vi tagna för att vara taxar av en tant med en ful pincher. Jisses vad glad jag blev. Matte tog som vanligt ner mig på jorden genom att tala om att vi inte finns med på samma världskarta som taxarna. En av de bidragande orsakerna är benlängden...

2 kommentarer:

Anonym sa...

På min agilitykurs i onsdags var det minsann en tjej som frågade mig om jag var en whippet eller en... GRAND DANOIS! Snacka om att jag blev stolt. Matte däremot skrattade så mycket att hon höll på att kissa på sig samtidigt som hon förklarade att jag var en MYCKET LITEN whippet. Tack för den, matte!

Susanna sa...

Haha! Min Aiko har också blivit kallad för tax, och dessutom så vitt skilda raser som chihuahua och pitbull.. Vanligast är dock fortfarande pinscher, eller värre: dvärgpinscher. Hrmpf. Whippetvalp är en bubblare som ofta kommer från hundfolk som åtminstone känner igen en vinthund..