söndag 28 december 2008

Fyllehundar...


I går var vi på köksinvigningsfest på Bredgatan. Grabbarna var hemma och vi fick följa med på festen! Jag älskar att mingla med två och fyrbeningar! Kajsa höll sig i mattes knä i stort sett hela kvällen. Jag inledde med att platsa Norpan ordentligt, nöp honom i överläppen sen var det lugnt. jag försökte få liv i gamla Zappa genom att dunka honom på huvudet med mina framtassar. Han nappade inte på mina inviter...Tvåbeningarna åt och DRACK länge. Köket var förstås toppenfint! Vi hamnade i soffan och fastnade där, vid tre reste sig husse och matte på vingliga ben och syrran och jag ledde hem dem. Vi bevisade därmed att vi är ytterst lämpade att bli tex ledarhundar. Matte vidhåller dock att vi skulle leda eventuella synskadade rakt i fördärvet. Men uppdraget att få hem tvåbeningarna klarade vi galant. Vi var hemma strax innan klockan fyra på morgonen. Dagen i dag har för min och Kajsas del gått i trötthetens tecken. tvåbeningarna har dock visat prov på fin uthållighet och varit i gång hela dagen utan att knota. Undrens tid äro icke förbi. Undrar just hur grabbarna har haft det...En lite varning till alla hundkompisar: när tre liters bag in box med vodka plockas fram är det dax att ta med er era tvåbeningar hem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar just hur de hade klarat sig hem utan er! Hutlöst att påstå att ni skulle leda blinda i fördärvet! Alla skulle ha sådana rekordeliga flickor som ni minsann.

Anonym sa...

min blogg har inte riktigt kommit igång ännu, men den heter metrobloggen.se/Jack