måndag 2 juni 2008

Hemma från minisemester.




I torsdags kom fröken lotta hit! Jisses vilken lycka! Men ack den lycka som varar! Hon försvann och lämnade kvar Norpan den förskräcklige! Inte vår favvowihppet precis. Matte var så lycklig så att få ha Norpan för sig själv! Fröken Lotta skulle på kärringarundan i Gällstad och husse Tobbe hade annat för sig. De gamla grabbarna mina vänner ni vet är inte alltid så snälla mot slyngeln Norpan så fröken Lotta ville inte lämna honom hos gangsterliga på Bredgatan. Näe han fick vara hos oss. Kajsa var skräckslagen och jag sur. Norpan var glad som speleman och rusade runt med Kajsas vinylgris och härjade i rabarberbuskarna. Matte tog ut oss på jättelång promenad sedan var han lite trött en stund. Jag fick tala om ett par gånger var skåpet skall stå och konstigt nog fattar han precis vad som gäller fast han glömmer rätt fort.Minnet är bra fast kort kan man säga. I fredags åkte syrran och jag med husse och matte till husvagnen! Oj vad vi älskar det stället. Många som skämmer bort oss. tant ursusla i husvagnen bredvid och hennes Håkan är förstås mina favoriter. Hjälp vad gottis vi fick. Vi fick springa på stranden och i fårhagen. Underbart! sedan chillar vi med matte och husse, det är härligt trångt i husvagnen. Matte lovar att lägga in lite bilder på oss men inte idag. varför vet jag inte. Min enkätundersökning är klar. Samtliga svarande tycker att jag är en underbart vacker och intelligent hund. Behövs ingen vetenskap för att förstå det alls. Svaren var hur tydliga som helst. matte säger att man inte kan ha så ensidiga svarsalternativ. Varför inte säger jag då??? Kvällen har jag ägnat åt att ytterst noggrannt tvätta mig själv och min syrra. Hon är ytterst tacksam att tvätta, ligger så stilla så. jag till och med tvättar hennes ögonfransar genom att gnaga väldigt försiktigt på hennes ögon, hon blundar förstås. matte och husse tyckte att vi var väldigt lätta att ha med i husvagnen, de påstår att det märks att vi har mognat. Vi orkade helt enkelt inte brottas för det var nära 30 grader varmt i dagarna tre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jisses, är det ET på bilden?????