söndag 8 juni 2008

Kajsa tävlar agility och vi är lite trötta i värmen!



På självaste nationaldagen slog Kajsa till och tävlade med matte i agility för första gången. jag trodde jag skulle skämmas ihjäl. Jag var övertygad om att det lilla krypet skulle göra bort sig totalt. Men ack vad fel jag fick. För en gångs skull...Kajsa imponeraed stort och skulle ha blivit bra placerad i första klassen då MATTE hoppade över en tunnel som liksom kom ivägen. Hon sabbade Kajsas placeringschans! Fy bubblan. I den andra klassen kom Kajsa 4:a! Det var bra gjort får jag lov att tillstå. Matte var i chock. I dag har matte duschat oss för det har varit över 30 grader varmt. Vi har chillat i skuggan hela dagen , husse har som bekant fixat vårt staket så vi är ute i trädgården för det mesta. Tvåbeningarna har bedömt att staketet nu är så högt att inte ens vi kan hoppa över det. Vi har för närvarande inga nya grävprojekt eftersom det är svårt att gräva när marken är som cement i torkan. Men när det har regnat lite har vi många nya idéer hur trädgården kan förvandlas till ett månlandskap...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men stackare! Det är ju jättepinsamt! Vilken klantig matte. Och när Kajsa för en gång skull gjorde något rätt... Annars är det ju faktiskt bara du som klarar saker ju!

Idag blåste det i alla fall, men fasen så varmt! Matte duschade mig med vattenslangen flera gånger. Imorgon ska jag se till att få bada i sjön!

Anonym sa...

Duschat er... er matte har duschat er... Vi önskar att vår matte skulle vilja duscha oss! Istället SLÄNGER HON I OSS I POOLEN!!! Snälla Sally, du som är vinthundsombud, hjälp oss! Idag tvingade matte oss att ha på oss flytväst och skulle ha oss till att simma. Ser vi ut som korkade labradorer eller? Vinthundar ska INTE simma!

Anonym sa...

När kommer ni ner till Halmstad då :) Jag är ju jättesugen på att få busa runt! Matte tycker att jag träffar likasinnade lite för sällan, så nu ska hon tvinga iväg mig för o leka med alla hundarna ( sex stycken ) i Laholm och hon vill gärna träffa Sally och Kajsa med. Hon tycker speciellt att jag borde leka mer :) Hör av er när ni kommer hit, matte har semester i två veckor till. 035-128489 eller 0735-124489 / Juni-Puni

Anonym sa...

Tjabba Rallysally. Snyggt namn du har. Trist att 2beningarna ska komma o förstöra när vi vovvar gör bra ifrån oss. Har vart med om liknande händelser! :P Kika gärna på min blogg o lämna mer än gärna ett tassavtryck! Trevlig helg!