lördag 28 juni 2008

Liten rapport.


Matte jobbar och har drabbats av nära döden upplevelse i form av förkylning. ett fasligt kraxande och hostande som faktiskt stör min skönhetssömn. Jag bligar missnöjt på henne och krälar mig framåt så att mitt huvud hittar ut från täckets varma goa bo. Matte säger att jag kan lägga mig i korgen uppe om galoscherna inte passar! Vilka galoscher då om jag får fråga? I helgen var vi i husvagnen, där är det toppen som alltid. jag och syrran njuter i fulla drag av att ha husse och matte så nära! dessutom har vi ju grannar som skämmer bort oss! Ursula har köttbullar till oss i en kylväska i sitt förtält. Vi sticker givetvis dit så ofta vi kan. Vi är alltid välkomna. Matte och husse säger att det märks att vi har vuxit till oss sedan förra året. Då rymde vi så fort vi fick chansen och vi grävde vid kanten på tältet så att det sprutade in jord i tältet. Tvåbeningarna fick dessutom alltid barrakidera utgångarna, det hjälpte liksom inte med att dra ner dragkedjorna. Annars är allt lugnt och stilla. För lugnt! I morgon skall vi åka till Borås på utställning. Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag skall hantera det. Vi skall åka med snygge Jack och hans trevliga matte. Lena kommer och härliga Peter och Helene! Det lär bli en toppendag! Jag återkommer med rapport när vi kommer hem därifrån...På bilden gosar vi med Ursula i husvagnen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Köttbullstanter är bra hälsar Doriz.

Nyfiken hur det går på utställningen. Men att Sally vinner är det väl ingen tvekan om. Inte kan det gå annorlunda med världens vackraste hund?