måndag 16 juni 2008

Long time ago!

Min matte har varit strängt upptagen med allt annat än att hjälpa mig att logga in på datorn. Jag har inte förtroendet att ha eget lösenord! Mycket har hänt sedan min malliga syster placerade sig på den där larviga tävlingen. Hon är plötsligt höjd till skyarna. Numer är det inte så varmt ute, det har till och med regnat lite i dag under vår promenad. Vi fick inte ha täcke på oss, matte är som vanligt grym. I går natt sov vi hos mattes bästis på glasberget, tant Annika. Matte och husse var på bröllop. vi skulle varit hos Annika och Frida på dagen men de bestämde att vi fick sova över. Det var bra det. Jag fick leverpastej och ägg till frukost. I onsdags var vi på avslutning på hundklubben, jag har inte gått någon kurs eftersom jag redan är fullärd men Kajsa hade avslutning. Hon skällde i vanlig ordning ut de flesta hundarna. Kajasas klasskamrater är en påse blandat. Bo bassenji är en snygg kille, Beda schäfer är frökens hund, Kapla ser ut som en cocker men är mycket trevligare, Elvis och Ollie är två King Cahrelsbröder som är väldigt gulliga, Elvis Bichon är en lurig rackare som gärna muckar gräl med andra pojkar han och Kapla har fattat tycke för varnadra. För min del kan hon gärna behålla honom. han ser kosntig ut emd all päls och sina korta krumma ben. Tacka vet jag solskenspojken Whippeten Milo som tänkte döda Elvis under en träning. Matte pratade med Helen i Nossebro i dag på MSN. Deras tvåbeningsvalp kommer inom två månader vilket innebär att Lyra och Senja får mycket att sköta. jag är avundsjuk! Tänk att ha en massa blöjor med allsköns blandning i i huset...sniff
I dag skall vi åka med matte till hundklubben för att träna. jag har för tillfället lagt agilityn på hyllan tycker inte att det är så kul så matte har bestämt att inte truga mig. Men Kajsa skall drillas! Hon nöjer sig med att matte säger att hon är duktig så blir hon lycklig. Hon är en lättlurad jycke. Tror vad jag vill men Lena måste ha haft dålig koll på mamma April när hon löpte. Kajsa har tydliga drag av schäfer och labrador. Säljer sin själ för att vara till lags. I går kväll tittade vi med matte på Tv. Vi såg Hundkoll. Jisses vilket bra program. jag skällde ut alla hundar som sprang i vår tv i vardagsrummet. Matte filmade med kameran får se om hon lyckas föra över dem. Kajsa fattade inget med stärker upp mig oavsett anledning med sitt karaktäristiska ylande. Matte säger att det är urhundstakterna som sitter i. Jag sjunger vackert i falsett.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du låter ju nästan lika stor och tuff som jag!!!!
Min matte tränade jag i lydnad ighår. Det var längesen, men gick bra ändå. Varje gång hon gjorde rätt fick jag en köttbulle. Duktiga matte!

Myrra och matte Mia sa...

Det där med träning är lite överskattat tycker jag. Jag springer och hoppar på agilitybanan endast om jag får en godbit - efter varje hinder.

Anonym sa...

Hmmm... vi tyvker minsann det ser ut som du kollar på porrfilm!