onsdag 18 juni 2008

Matte smygbloggar!


Jag tycker det är på tiden att jag får en syl här i vädret på sallys blogg. Hon är väldigt kinkig med att släppa till tangentbordet! Just nu ligger hon och Kajsa och päser i solen på altanen. Där har de ett fårskinn som de dödar om det ligger inomhus men som de solar sig på om det är ute. Mycket skumt. Sally är för tillfället i sitt esse. Hon är inget dramatisk alls. När vi går på promenad går hon först med spänstiga steg, svansen rakt upp som antennen på en Rocka. Hon ignorerar värdigt alla hundar vi möter. Sprätter metodiskt och bestämt när hon har kissat och visar med hela sin uppsyn att här kommer en tjej som är störst bäst och vackrast, utan tvekan. Hon har tyvärr bestämt sig för att gällande agilityn är det inte så kul med hopphinder längre. detta efter att hon rev ett hinder med buller och bång, men med mycket leverpastej tror jag vi kommer över det. hennes päls glänser och hon är rundare än hon någon gång har varit. Väger drygt 5,3 kilo. Hoppas bara det håller i sig! Kajsa har blivit en liten agilitydrottning. Agilityn har gjort att hennes självkänsla stadigt förbättras. Hon skäller inte lika ofta ut de hundar som vi möter. Hon är otroligt lydig när jag har henne lös. Hon visar med hela sitt väsen att hon vill vara matte till lags. Tittar ständigt på mig med sina vackra bärnstensfärgade mandelformade ögon. Oavsett vilket hinder jag pekar på på agilitybanan tar hon sig an det med liv och lust, hon har inget behov av att bli matad med gottis det bästa hon vet är när jag berömmer henne. Då går hon nästana v på mitten och hoppar sina jämfotahopp med inslag av helomvändningar i luften. Kajsa är alltid glad och pigg på vad vi än hittar på. det är verkligen en ynnest att ha dessa två busungar i huset! Hörde på ryktesvägar om en människa som men jämna mellanrum bytte sina hundar med uppfödaren av olika orsaker. Hemska tanke! Det räcker att tänka på att lilla pärlan Kajsa skall åka två gånger till lena på Qvickelyckan och ha valpar. Det gör ont i hjärtat fast Lena är världens underbaraste och hon har lovat att Kajsa skall få sova i hennes säng tills dess att valparna är födda! den dagen den sorgen! Lilla lojala Kajsa märkvärdiga Sally gör allt livet rätt mycket innehållsrikare faktiskt! De är ett riktigt radarpar fast de kunde varit födda på olika planeter, så olika är de! Sally ser sig själv som guds gåva till mänskligheten medan Kajsa ständigt strävar efter att bli bekräftad! Det är mina och Kajsas fotspår i sanden på bilden. Sally har inget behov av att gå bredvid mig när hon är lös!

1 kommentar:

Anonym sa...

De är allt underbara våra små fyrfota vänner. Jag har väldigt svårt att förstå de som kan lämna från sig en hund. Men de kan nog inte älska sina hundar som vi älskar våra.....