söndag 19 oktober 2008

Intensiv dag!


jag hade fel, det blev ingen blåsig dag i Huskvarna. Solen har skinit och vi blev givetvis uttvingade på promenad i KOPPEL! Sen fick vi även i dag äta lunch hos leverpastej-mormor och Folke-gottis. Mumsigt värre, fick köttsoppa och ostkaka med grädde. Sedan drog matte med oss till hundklubben. Vi slapp lyckligtvis träna vi bara chillade lite på de stora fälten och grävde i ett antal sorkhögar. sedan fick vi åka hem. Vi blir lite trötta av att gräva och nosa så vi sov gott i flera timmar allt medan matte knattrar på tangentbordet. tycker hon borde ägna lite mer energi åt att klia mig på magen och att värma på vetevärmaren, som har åkt fram nu, lite oftare. Vid åtta for den onde åter i matte. Vi skulle åka BIL. I mörkret. Till SKOGEN. Inte vilken skog som helst utan den som jag blev biten i. I mörkret, visserligen med lampor runt en slinga men ändå! matte nöjde sig inte med att skumpa runt ett varv. Nädå det skulle vara två VARV. Jag hängde henne i hasorna eftersom jag ä lite rädd för den där skogen. Kajsa for runt som en furie in och ut i den mörka skogen. Matte bara sprang. Väntade inte på henne. Jag struntar i och för sig i det men liite oansvarigt är det allt att göra så. Nu får vi äntligen vila utan fler läskiga promenader. Sov gott,

1 kommentar:

Myrra och matte Mia sa...

Oj då! Klockan ÅTTA på kvällen??? Då sover jag nästan! Vilka nattugglor ni verkar vara! Är ni morgonpigga också tro? Det är inte jag. BÅDE kvällstrött och morgontrött alltså!