lördag 18 oktober 2008

Kul dag!


I dag har vi haft superkul! Jaa jag vet att det tillhör ovanligheterna att jag använder mig av så positiva omdömen. Vi åkte till hundklubben på förmiddagen. Dit kom också mattes kusin M med sin härliga lilla tvåbening Fanny som är 10 år. My god vilke go unge! De hade med sig en gammal hundfarbror som heter Nicke. Han går förstås inte upp emot farbror Zappa men till och med Kajsa vågade efter en stund nosa på honom utan att låta som om hon ville äta upp honom. Han är Fannys farmors hund, nio år gammal/ung blandning mellan bordecollie och collie. Fanny ville testa lite agility. det gick så bra så, bara han fick dra och hoppa med sin trasiga plastboll. Jisses vad olika intressen man kan ha. Jag tror han gillade min smärta kropp! Jag visade mig från min allra bästa sida och hoppade som en gasäll över alla hinder jag har glömt traumat med hindret som föll över mig för snart ett år sedan...Kajsa for runt som en raket och var förstås enligt matte sååå duktig sååå. Ni vet vad jag tycker. Fanny skall kanske låna mig en dag på höstlovet då vi skall ha lite barnaktiviteter på klubben. Jag älskar barn som Fanny! Varma goa händer och fickorna fulla med gottis! Efter det åkte vi till leverpastej-mormor och Folke-gottis. De är upptagna pensionärer eftersom de spelar golf...men idag fick vi middag. Mumsigt värre med kantarellsås och kött. Sedan vilade vi ut på Folkes fårskinnsklädda pianopall och var bara vackra helt enkelt. Vi tog en liten promenad med matte sedan har vi legat i sängen och vaktat henne när hon sitter och skriver vid datorn. Vi tog ett brejk med tända ljus, tjursnoppen att gnaga på och matte att gosa med i soffan. Vi kollade på dansbandsprogram på TV sedan var matte fast vid datorn och examensarbetet igen. Jag hörde på nyheterna att det skall blåsa i morgon hopps vi slipper gå ut då! Nästa söndag har vi KM på klubben jag tror faktiskt att jag skall visa var skåpet skall stå och vara med. jag är som sagt i högform. Förutsatt att vädret blir strålande annars kan det kvitta. Kajsa skall försöka ta tillbaka priset som klubbens snabbaste hund. Det är väl det som hon klarar av...Hoppas Lucas kommer:-)

2 kommentarer:

Fanny sa...

Hej sally!
vi hade en jätte kul dag !
hoppas vi ses snart, längtar redan!
Hälsn Fanny

Anonym sa...

Hm låter nästan som om du kan klå skiten ur Kajsa på agilityn! Har du smygtänat eller?
Jag har bestämt mig: i mitt nästa liv ska jag också bli spagettihund som du. För så länge som snoppen räcker för er är det verkligen värt det!!!!!