onsdag 29 oktober 2008

Valpvarning!



Vår vaktare i nöden Anna Flickan har fått en egen pinne! Men jag tror att hon fortfarande älskar mig! Vi fick hälsa på den lille nilkrokodilen i lördags. Han kommer förstås från vår fina kennel Qvickelyckan! Hans mamma är Flisan och hans pappa är Ulven. Valpskrället heter Mozart för Anna spelar fiol. I går kom Fröken Lotta hit utan GPB (Grabbarna på Bredgatan) jag nsätan dog av lycka illvrålade rakt i Lottas öra och kysste nästan sönder henne, Kajsa var också mer eller mindre galen, vi trodde inte våra ögon när hon stod i dörren! Sen kom Anna och hennes mamma, med VALPEN. My god! Nu börjar det igen tänkte jag och fick flashbacks som de heter från min första tid som stora syster. Fy fabian vilken hemsk tid. jag hade nästan glömt vilka vassa gaddar en valp har och vad jobbiga de är! Mozart är en pigg fet krabat som hittade vår leksakskorg direkt och dödade våra råttor flera gånger. Kajsa blev förpassad till sovrummet eftersom hon betedde sig mycket illa när hon satt en trappa ner och ylade i sin ensamhet hämtade matte upp henne och efter en stund lekte hon och valpen. Konstigt nog gillade han Kajsa bättre än mig hon är ju fortfarande ganska lekfull. Kajsa kände sig ganska tuff då hon märkte att valpen lade sig på rygg så fort hon morrade. Så hon skrämde honom ett par gånger men han verkar vara hårdhudad och lät sig inte skrämmas så farligt. jag låg i soffan och tittade med oroliga ögon på dem när de busade. jag måste erkänna att jag var lättad när Anna och Saddia tog Mozart under armen och åkte hem...inga fler valpar i huset tack. Jag hann i alla fall att städa öronen på den rackaren. Matte klippte hans klor och det gick så bra så. Sen tog hon syrran och mig i bara farten och klippte våra klor, inte kul men man får ju i alla fall gottis så något gott för det med sig det där kloklippandet. I eftermiddag kommer Kajsas agilitykompis hit med sin matte, vi skall åka till skogen och ha kul. Luna är en go tjej fast hon har mängder med päls och skäller som bara den. Roligaste nyheten är ändå att vi ska vakta grabbarna på Bredgatan på tisdag, fröken Lotta och Tobbe skall på James Bondfilm. Jihaaaa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Göte petter, se för sjuttsingen till att din matte inte träffar den där lille saken för mycket. Det kan hända att hon blir smittad av valpsjukan. Och tänk om du skulle få en till lillasyster. Och tänk om den lillasysterna blev ÄNNU värre än Kajsa?! Hemska tanke!!!