torsdag 9 oktober 2008

Rapport från lugnet!

Här händer som sagt inte mycket alls! Vi har numer en nästan egen älg(bebis). Mattes syster L har för en månad sedan fått en liten älg som heter Ella. Jag är mycket nöjd att promenera med henne. I går kom en flicka som ville kolla på vår Ella. jag ställde mig på bakbenen med framtassarna på kanten till vagnen och övervakade det hela. Först var jag livrädd för vagnen som rullar fram likt en stridsvagn. Matte och L tar förmiddagspromenaden tillsammans. Vilket i praktiken innebär att vi åker ut antingen vi vill eller inte. Matte är en hård rackare som ni vet. Jag har förresten fått den stora äran att träffa Kajsas nya agilitykompis sheltien Luna. Trevlig faktiskt. jag visar dock att min matte inte är allmän egendom genom att resa raggen och morra hotfullt om Luna får tankar om att snika köttbullar av matte. Där går en gräns som är tydlig; köttbullar i mattes gottisväska är mina. I går hade jag en bra agilitydag. Solen sken och matte hade gott om köttbullar. Matte och Kajsa och Luna och hennes matte Helene åker till Tranås på söndag och idkar cirkus med Kajsa som huvudartist. Det är nämligen agilitytävling. Tror inte jag återkommer i ämnet eftersom det är fullständigt obetydelselöst. Jag har inga planer på att gå upp tidigt en söndagmorgon för att hoppa det är en sak som är säker. Sängvärmen lockar mig mer än att fjanta runt på en agilitybana, det kan mindre begåvade hundar (som min syster) ägna sig åt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Cirkusapa den där syrran du har! Mycket bättre att ligga hemma i sängen och käka köttbullar!

Du, du ska passa dig för de däringa barnvagnarna! Ger mig 17 på att det är förklädda massmördare i dem! Dem och såna däringa rullatorer!

Myrra och matte Mia sa...

Håller med Doriz! Klart man ska ligga och käka köttbullar i stället! Hoppa över hinder är överskattat nöje - och onödigt!