måndag 21 april 2008

Lat dag och löpning på gång!


jag har flaggat för att jag är på väg in i en känslig period igen. Matte har givetvis nonchalerat mina hintar om detta totalt. Hon öppnar inte dörren till toaletten när jag gråter utanför den. Hon slutar inte att läsa eller fixa med datorn när jag vill bli nerbädddad och gnölar för full hals. I dag konstaterade hon kallsinnigt att min rumpa ser ut att vara liten svullen vilket indikerar på kommande löp! Se där! Bevis på att min tragiska uppsyn inte är utstuderad utan verklig! Har mest varit på altanen och latat mig i dag matte hotar dock med att vi skall till skogen och springa för matte måste träna inför Göteborgsvarvet den 17 maj. Vem bryr sej??? jag misstänker dock att hon gör verklighet av sina hot och förbereder mig på en stilla lunk för vår matte är inte något lik en vinthund alls, här snackar vi bassetstil och fart. jag lägger ut en bild på mej på altanen så får ni se vad vackert rosa jag börjar bli. Snyggt faktiskt med grått och rosa.

(Det är jag som ligger bakom den gigantiska brunsvarta hunden; det är min syster Kajsa.)

Inga kommentarer: