fredag 25 april 2008

Sur matte!

Matte är trött på mig och syrran i dag. Hon har en tenta liggandes på internet som hon borde jobba med. Den skall vara inlämnad på onsdag och det är enligt henne mycket att fundera över. Jahapp det är så när man har en liten hjärna tänker jag då. Är inte min bekvämlighet bra mycket viktigare än en tenta? Jag är i början av ett löp och har stort behov av uppmärksamhet. matte var på Kommunfullmäktige till mitt i natten i går sedan jobbade hon på posten på morgonen. Än sen då? Då sover jag i alla fall. Sedan var hon och handlade. Vi fick gå en långpromenad med henne sedan vilade vi tillsammans på altanen. jag låg på matte. Hon gnällde att jag är varm och sticksig när solen skiner och matte har bikini. Så långt är allting väl. Men nu sitter hon vid datorn hela tiden! jag blir galen och gråter i intervaller, där emellan kommer syrran och dunkar uppfordrande på henne med sina framtassar. de är starka som trumpinnar och mycket ihärdiga. Vi vill båda samma sak; sitta i mattes knä alternativt kramas och slicka henne i öronen. Matte säger att den studiemiljön är mycket svår. ärligt talat vem lyssnar på det? vi behöver faktiskt lite kärlek och omsorg. Matte säger att vi är krävande läskiga små kryp som minsann skall få följa med och springa 1- milen om en stund. Ja men kom igen då tjockis säger vi men matte säger att husse har blilen. Alltid är det en massa dåliga borförklaringar...fattar inte var hon får dem i från! Matte hittade en liten filmsnutt från en lugn och skön solig dag vid havet...ni kan tänka er vilken avkoppling det är för våra tvåbeningar att vara med oss och samtidigt försöka koppla av och bli lite solbrända...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack for en glad stund xD Vi skrattade ihjal oss nar vi sag det har =D Typiskt Sally och Kajsa ! ! Husse blev nog yr i huvudet =D Kjamizar, portugiserna <3