fredag 25 juli 2008

Grillfaton hos Mojbjoj.





I kväll var vi med matte hos mojjbjojj och grilladepå hans balkong med en vidunderlig utsikt över Vätterbygden. Matte blev nästan lite religiös. Jag blev mest rädd för mojjbjojj sa fula ord och smällde med en sk. flugsmällare efter getinger. Jag är dock övertygad om att det var mig han var ute efter så jag satt mest i hallen och grät och ville åka hem. Jag hann dock hångla lite med honom men syrran var ihärdig. Hon satt dessutom i mattes knä helt fascinerad av utsikten och alla männsikor som kom och gick i omgivningen. Hon är nyfiken i en strut den flickan. Tant Annika var ute med oss på morgonen, halleluja vilken lycka för oss! och henne förstås! På bilden ligger jag i en stol på balkonen en kort stund. den andra bilden visar berget som leverpastej-mormor bor på, det kan man se från mojjbjojjs balkong. Vi var förresten och hälsade på leverpastej-mormor och Folke i dag. De mådde bra och vi fick vatten och kött!

2 kommentarer:

M & J sa...

Bara hojta när ni kommer till varma sköna Halmstad, så vi kan rejsa runt litegranna. Just nu har vi ju hundgårdar och grönområden utanför lägenheten, huset får vi ju inte tillgång till förrens september. Men här finns massor av plats, bara säg till! Mattes nr är: 0735-124489 Hon jobbar ganska mycket, så det är bara till o prata med den där telefonsvarargrejen så ringer hon upp sen när hon slutat! / Juni ( o matte)

Anonym sa...

Hoppas han smällde ner lite mat till dig. Du ser lite mager ut du...