fredag 4 juli 2008

Stiljte i Buskvarna!



Inget nytt under solen alls har hänt! Skööönt! Läste syster Lyras blogg att hon inte gillar munkorgen för LC! Bra prinsesssfaktor! Matte misstänker starkt att jag också skulle blåvägra att bära munkorg! Munkorg är ju för polishundar och pittbullar! Inget för prinsessor alls. kajsa skall om vädret är ok och matte på gott humör åka och tävla på tisdag. Ända till vadstena. matte kanske funderar på att söka in på Klostret? Undrar om nunnorna får ha vinthundar i sina celler???

Till vilken nytta ska hon överhuvudtaget tävla då undrar jag? Matte säger att det är bra för det lilla krypet att stärka sitt självförtroende och matte är nyfiken på hur hon hanterar att komma och hoppa på främmande plats. Jag förväntas gladeligen följa med som moralsikt stöd förstås. I går var vi och tränade på klubben. Matte lät mig göra de roligaste hindren, balans och slalom jag fick massor av leverpastej. Jag blev så upplivad att jag glömde bort att vara rädd för hindren som ju trillade rakt på mig en gång och gjorde mig ytterst skeptisk till dem. Tyvärr säger matte. Hursom helst massor av leverpastej fick jag och en mycket glad matte. men hon skall inte ropa hej förren hon är över bäcken, det är skivbar leverpastej som gäller. Inget annat. Vi grattar förstås Milo nilkrokodil som tog sin LC licens så fint! Hoppla Nilo ät bara inte upp några King Charles cavalierhundar som du tänkte....hihi!!! Bilderna förseställer som ni ser lilla jag med de klotrunda ljusa ögonen och min alldagliga syster Kajsa bus...

1 kommentar:

Anonym sa...

Samma vackra ögonfärg som mig. Det säger matte i alla fall. Som om vi skulle vara lika på något sätt... Jag menar: ET och en dinosaur?!