fredag 18 juli 2008

Stoppa pressarna!


Matte hjälpte mig med bilderna och visade mig fel! det är inte snuskgubben Sixten i Thereses knä utan minMAMMA! My god hoppas hon inte läser min blogg. En bra pinne reder sig själv! Matte får faktiskt ge tusan i mig när jag bloggar! Vi önskar lilla (sanning med modifikation)Miki krya på sig hälsningar frän mörkaste Småland. Jag vet hur det är att vara sjuk! Blev ju som bekant biten för några månader sedan! Matte säger att Miki är den typen som antagligen kryar på sig och ser vinsterna med att vara sjuk. Det är jag en mästarinna på! Matte säger att det har nog varit hemskt för Sara att komma till sjukhuset med en hund igen. Matte hade också ringt veterinären mitt i natten var så säker! (citat från mitt trauma med bettet på kalhygget: matte i telefonen med djursjukhusets jour: Veterinären säger: ja du kan ju alltid komma hit om du mår bättre av det...det säger väl allt!)

Kramar till er båda sötnosar i vilket fall hoppas vi får träffas fler gånger!Matte har i kväll druckit tre glas vin. Hon är hopplös. Innan dess var vi och sprang i skogen 8 kilometer. jag gillar inte skogen sedan jag blev biten. jag hoppar inte omkring längre utan är matte hack i häl på stigen. Man vet aldrig vad som gömmer sig i skogen glöm inte det mina kamrater!

I går kväll var vi på hundklubben och tränade. Jag fick massor av leverpastej trots att jag inte utförde något storverk. Kajsa är en rackare på agility för att inte ha tränat mer. jädrar i havet vilken energi. Hennes lärare skulle testa henne och visa matte lite tricks. Tror ni att det dumma lilla spånet gjorde som läraren ville? nähä hon rusade till matte och hoppade upp i mattes famn. det var liksom inte lönt för Kajsa vill bara träna med matte. Konstig typ, det kvittar väl bara man får gottis???sedan gick vi upp i skogen och rusade runt på de stora fälten som vi har där. Härliga tider! Matte och Kjasa skall börja träna mer aktivt nu. Det som gäller nu är torrträning. ja ni hör ju själva. Torrträning! Bah! Kajsa skall lära sig att springa före matte hela tiden om matte säger det. Hon skall dirigeras i cirklar och fram och tillbaka med hjälp av mattes yviga armar. My god. Vi testade på fotbollsplanen här nedanför vårt hus. Jag satte mig på rumpan och vägrade vara med på sådant fjant. Kajsa däremot vill så gärna göra matte glad att hon verkar gå med på precis vad som helst. Inga vinthundsfasoner alls med andra ord. Jag vidhåller min tes att Lena hämtade Kajsa hos grannens schäfertik när hon var nyfödd. Kajsa alltså inte Lena. den 23 augusti skall matte och Kajsa åka till Nässjös brukshundsklubb (jag får rysningar av namnet: brukshundsklubb...)och tävla. tror jag stannar hemma och päser i stället. matte säger att det inte går att lita på mig för jag tål ju inte väta. Näe det klart, inte skulle jag hoppa hinder om jag inte har lust eller om det regnar! Till vilken nytta då? Jag är ju guds gåva till mänskligheten oavsett vad jag gör eller inte gör. Matte pratade med Lyras tvåbening H i dag. Hon har en älg i magen som kommer om någon vecka. Det skall bli spännade att se vad det blir! jag tro att jag skall skicka ett av våra noga nedgrävda märgben till älgen när den kommer ut. I går kväll grävde jag upp ett och gnagde på sedan spydde jag på lillmattes matta mitt i natten. Fy bubblan vad jag mådde pyton. Bilden visar Kajsas syskon och en stackars katt.

1 kommentar:

Sara och Miki sa...

Tack för kryapåsig-hälsningarna, Miki mår mycket bättre nu! Kolla in hennes sparkdräkt i bloggen! Hälsa schäfern och matte :) Och jag gillar dina syftningsfel som dyker upp titt som tätt!