måndag 8 september 2008

Hormonstormning i Buskvarna!




Jag har löpt i ungefär en vecka nu och som ett brev på posten har syrran börjat på så smått. matte får förstås ågren då det börjar närma sig det kritiska trauma som orsakar matte sömnlöshet och magkatarr; Kajsas kommande parning och havandeskap samt VALPNING. Matte nästan grät i dag när hon tänkte på hur mycket Kajsa kommer att gråta när värkarna sätter i gång. Min syster Kajsa gråter nämligen som en människovalp när hon slår sig (Matte kommenterar; när Sally visar var skåpet skall stå). Efter det skall det lilla krypet vara hos Lena i minst 8 veckor. My god vad jag skall njuta av att ensam få njuta av tvåbeningarnas sällskap. I dagsläget är vi tämligen hormonstinna och matte har begynnande migrän och PMS. Stackars husse.
I dag i skogen tränade i alla fall matte inkallning med oss. Jädrar i havet vad vi rusade. Matte har lite trix för sig när hon tycker att vi är för nonchalanta. Hon bara försvinner. jag tar det lugnt men Kajsa blir väldigt förvirrad och översvallande glad när hon upptäcker matte bakom en gran eller en stubbe. jag VET ju att hon aldrig skulle lämna mig och min nos lurar hon minsann inte. jag bemödar mig inte ens med en svansviftning. Det är så att säga att lägga energi på fel saker.
Bilden som ni kan avnjuta är på mig och morbror
A:s tvåbeningsvalp E som sov över hos oss. jag var mycket noga med att hålla honom sällskap. även tidigt på morgonen vid TV:n och barnprogrammen. Att sova kvar i sängen fanns inte med i i min världsbild. Jag tog ansvaret fullt ut gällande att se till den lille busen. Han grät en skvätt när jag hade trampat på hans fot (matte kommenterar: E hade lite separationsångest när pappa skulle åka) då sympatigrät jag en skvätt sedan var allt bra. Mattes hypotes är att vi pinnhundar funkar bra med barn bara barnen har en vettig fostran.

3 kommentarer:

Anonym sa...

GötaPetter va skönt du kommer få utan henne! Vem ska hon få vänslas med då? Inte din snygging hoppas jag.... Tänk finns det folkl som vill ha valpar efter en sån? Hoppas inte de får se dig först, för då vill de ju inte ha Kajsas skitvalpar!/Doriz

Unknown sa...

Matte hälsar till din matte att Lena ju brukar säga att pinnarna föder valpar som ingenting, bara plopp sådär, så det blir nog inga problem för Kajsa. Annars kan matte rekommendera en duktig personal på NÄL som kan lägga epidural på ett finfint sätt. Lite lustgas till er matte att ta udden av det värsta funkar också bra =D.

Myrra och matte Mia sa...

Ha ha, det där tricket när mattarna "försvinner" är ju urlöjligt! Vem som helst fattar ju vad de håller på med! Jag brukar låtsasleta lite innan jag "hittar" henne och får godis. Dom blir glada när man kommer när dom ropar men ibland har man ju annat för sig så klart.