tisdag 30 september 2008

Mycket vatten har runnit under broarna sedan sist!


Matte är som sagt en latmask. Hon har bara inte tid att hjälpa mig med inloggningen till bloggen. Jag misstänker dock att matte medvetet vill hålla mig från bloggen. Hon är helt enkelt rädd att Lena skall komma och hämta Kajsa eftersom vi lever i en misär utan dess like. Allt handlar inte om oss. Fattar inte hur det kunde bli så här. Pust. Syrran var på träning i lördags och var som vanligt så väldans duktig. Hon fick åka och välja gottis i hundaffären. Hon valde en en meter lång tjursnopp. det står tjurmuskel i affären men jag vet ju att det är falsk marknadsföring. Oavsett vad det är smakar det ljuvligt! Vi gnager om jag är på gott humör i varsin ände. Jag är ju inte så speciellt generös så för det mesta tar jag hand om snoppeländet. Kajsa väntar tålmodigt på sin tur. Det är ju så när man är längst ner på stegen. I dag är det regn i Buskvarna men vi slipper då inte gå ut inte. nä matte passar på att släpa ner oss till stadshuset i stan för hon skall skriva på några papper: Där är vi tjenis med alla och lättar upp stämningen ordentligt kan man säga. Till helgen skall vi bo hos Anna för husse och matte ska åka till Stockholm på fest. helgen där efter är det åter dax för Kajsa att ge sig ut på agilitybanan och skämma ut oss och rasen. Hon och matte skall till Tranås BK. *Jag svimnmar med pinnbenen rakt upp*.

Matte har köpt leverpastej på tub. Det får Kajsa när hon har hoppat klart. Jag var med och lattjade lite på Kajsas kurs då fick även jag ta del av tubpastejen. Jag var rädd men jisses vad gott det var! Kajsa äter leverpastej ur tuben som ett hungrigt lamm dricker mjölk ur en flaska.

Bilden ovan visar en bra plats som jag intog när vi var på Lenas valpträff härom veckan. Lena har tagit bilden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju en bättre bild än den i förra inlägget...

Tänk, en meter tjursnopp måste vara gigantiskt för er. lyckliga ni! För mig blir det ju bara en liten pillesnopp ju. Ska nog se till att födas dom italienare istället för fransk dreggelhund i mitt nästa liv....

Myrra och matte Mia sa...

Tjursnoppar och tubleverpastej minsann! Ni mumsar på riktiga delikatesser ni små prinsesshundar! Och slanka och fina i kroppen är ni ändå! Själv sväller jag ganska lätt upp som en ballong ifall jag äter för mycket smaskens- labradorblodets fel!