tisdag 16 september 2008

Valpar till våren!


Matte hade allvarligt samtal med våran (ja det är Lyras och Senjas Lena också)Lena! Hon är allt för go. Lena äger ju faktiskt Kajsa. Hihi till min stora glädje är alltså Kajsa inte mattes hund! Matte säger att det inte har någon som helst betydelse känslomässigt. Tänk i bland tror jag matte är mer kär i Kajsa än i mig. Hon skall alltid försvaras. Matte känner det som en tung sten att skicka iväg Kajsa även om Lena och hennes familj är snälla. Matte och Lena pratade om att i stället låta både mig och Kajsa få valpar i vår! sedan behöver inte Kajsa ha fler valpar. jag vet inte riktigt vad jag skall säga. Men för tillfället är jag väldigt intresserad av alla pojkar och kommer nog att gilla att vara mamma! Så bomben är släppt: VÄRLDENS BÄSTA SALLY SKA BERIKA JORDELIVET MED SMÅ MINISALLYSSAR! De ni! Ska be matte upprätta en väntelista, antar att kön kommer att bli milslång och många kommer att bli ledsna när valparna liksom tar slut. Kajsas valpar får väl Lena lämna till djurens vänner eller nåt sånt. Matte kommenterar: I bland går Sally liksom över gränsen. Kajsa har ett underbart sätt, är pigg och glad vill alltid göra mig till viljes till skillnad från fisprinsessan Sally! Däremot är Kajsa inte så intresserad av att hänga främmande människor om halsen, vilket jag inte upplever som negativt alls! Men det blir nog en bra lösning att båda flickorna får åka till Qvickelyckan och Lena och få varsin kull valpar samtidigt om allt går som planerat! En senare bomb blir vem som skall få den stora äran att bli far till de små telletubbisarna! På bilden är det Kajsa som sover när hon var valp! Vår lilla svarta majja.

3 kommentarer:

Anonym sa...

...men... hur ska det här gå till? Jag är ju kastrerad!

Myrra och matte Mia sa...

Det blir säkert jättefina småSallysar, blivande morsan! Själv är jag ensam i mitt slag och det kommer aldrig att bli några fler sådana här praktexemplar av min sort - den unika Myrrahunden!

Anonym sa...

Herre jösses - ska du bli mor. Förstår inte varför det ska fler hundar till välden. Matte säger att om hon inte vore så förbaskat morgontrött skulle hon skriva sig på listan direkt. Ja ni är ju så söta säger hon.. fattar inte vad hon menar alls. Idag hade hon ringt er matte för att se om ni fick följa med på promenix .. hon var sååååå cajsasugen. Hund vill jag inte ha någon - nu när jag blivit av med jansson o har matte för mig själv.
ha de
lilleman