lördag 13 september 2008

Hundens dag!


Vilket trams! hundens dag! *svimmar med pinnbenen rakt upp* Borde det inte alltid vara hundens dag? Att på köpet sedan förlägga Hundens dag till Djursjukhuset! Det vore som att förlägga Barnens dag till Sjukhusets parkering i stället för Folkets Park! Finns som bekant ingen rättvisa. Vad gjorde då vi där? Joo min fjantiga lillasyrra skulle visa upp sin agilitycirkus. Dessutom tyckte matte att jag gott kunde hänga med för en gång skull. Jorå jag hade inget val. Försökte gömma mig platt som en pannkaka under täcket men med min brötskorgsomfång är det inte så enkelt. När vi hoppade ur bilen minns jag händelsen för tre år sedan då jag blev kattangripen och fick åka akut till Djursjukhuset för att kolla om mina ögon var ok. Som ni har sett är det inga fel på mina pingpongbollsögon. Nåväl en sådan sak glömmer jag inte. jag försökte smita tillbaka in i bilen men matte är en slug rackare och lyfte ut mig bestämt. Syrran var faktiskt duktig och jag nästan solade mig i glansen av henne för efteråt hade vi nästan kö att få klappa den duktiga hunden som var så rolig att se på! Kajsa gömde sig bakom matte under en soffa så alla trodde det var jag som hoppade så högt och sprang så fort och var så glad...man får väl ändå lov att säga att jag var den charmigaste av oss två. Vi träffade Milo och chillade lite med honom i gräset, han var lite blyg trots att vi löper båda två. Jag var väldigt nöjd med att få promenera runt med honom. Hoppas Lucas inte läser det här...Vi stötte på en massa trevligt folk och hundar. Frågar ni Kajsa tyckte hon att uppståndelsen kring våra väsen kunde kvitta. En trevlig kvinna vill eventuellt ha en egen pinne. Hon har en Bullterrier och tyckte att vi hade ansikten som liknade Bullterriern...ja det är sant. Mänskan var så trevlig och vill komma och hälsa på mig med sin man. Hon hoppas att jag vill ha valpar. Gott folk som ni vet har jag nog inte mycket att säga till om i den frågan. När vi kom hem åkte vi till skogen och plockade svamp. matte kröp på alla fyra och tjöt av glädje över de stora hordarna med svamp. Kajsa upplevde det som väldigt uppiggande och hade inte en tanke på att jaga djur i skogen. Hon hoppade i mattes svamp och hade hur kul som helst. jag satt mest på stigen och höll utkik för som ni vet ratar jag numer allt vad öppen terräng i skogen heter efter det att jag blev biten av ett odjur i skogen. jag är vad man kan säga en lite asfaltsblomma! Matte börjar bli lite till åren kommen och efter sitt krypande i skogen fick hon jädrans ont i ryggen. Vilken gnällfia...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror alla ville klappa dig för att du var så vacker. Fast lik en bullterrier är du då inte. Matte vill ha en bullterrier. Det säger väl allt? Tanten med bullterriern borde skaffa glasögon istället för hund.
Själv firade jag dagen med att rulla in mig i ytterst delikat grävlingsskit. Matte gnällde om att jag inte luktade tårta och tvingade in mig i duschen! Har du hört något värre???

Myrra och matte Mia sa...

Nä, inte liknar du en bullterrier heller! Aldrig! EN enda hundens dag verkar ju dumt tycker jag med! Här är det hundens dag VARJE dag! Inget snack om saken!