fredag 3 april 2009

Atleter!


Matte och jag ligger i ordentligt nu! I kväll har vi sprungit närmare en mil på stadens gator. Jag joggar lätt med fina benlyft allt medan matte dunsar fram på stumma timmerstocksben. Jag vet nu när matte tar på sej byxorna med fartränder och blir väldigt glad. Matte kan inte fatta varför när vanliga promenader snarare avskräcker mig...Vi hämtade även id ag men lekkamrat Mozart den förskräcklige. Vi har väldigt kul ihop. Jag lär honom allt om trädgårdsplanering. Vi har i dag grävt 4 gigantiska hål i gräsmattan, fräst upp allt sprött gräs runt det stora äppelträdet i våra vilda lek; vem kan springa snabbast runt trädet. Det formligen sprutar jord om oss.Jag vinner jämt. Sedan har vi börjat gräva upp en buske som har fantastiskt goda rötter och jobbat så hårt att alla snödroppar nu är bortfrästa och ligger som kokta spagettisar på gräsmattan. Alltmedan matte halvsov på altanen i solen. Tänk vilken effektivitet! Alltmedan syrran ligger och latar sej med sina feta bäjbysar. Såg till min glädje på Lenas blogg att hon ser lite skabbig ut i pälsen:-) Min päls är glänsande och mina muskler spelar så fint under skinnet. Jag är i form inför beach 2009. Nästa fredag skall jag göra årsdebut med mina cirkuskonster på agilitytävling. Matte säger att vi ska ha kul och att hon inte förväntar sej några storverk alls, det gör hon rätt i. Sollan kommer och ska se hur en italienare kan bete sej...kanske blir hon avskräckt. Lena kommer nog också tror jag. Hoppas hon har vett att ta med något gott till mig, jag är ju trots allt hennes hund! Matte säger att hon inte bryr sej så mycket om resultatet men att hon skulle bli lycklig om jag kunde tänka mig att ha en bra och samarbetsvillig dag. Jag ska fundera på saken. Det beror på upplägget. Stora hundar med päls i närheten betyder att jag inte kan koncentrera mig. Nervös matte gör mig osäker. Oddsen är med andra ord emot oss. Men hoppa hinder det kan jag! Tävlingen är uppkallad efter matte: HÄXJAKTEN.

3 kommentarer:

Susanne sa...

Hej
Nu var det länge sedan ni var hos mig och hälsade på. Kommer ni förbi Halmstad i sommar tro. Grisen lever ännu, otroligt men sant fast jag gör mitt bästa för att trimma honom. Min matte har gjort tappra försök att skruva ihop en hemsida åt mig och Morgana + de andra ointresanta djuren på gården. Kom in och titta om ni vill. Hon har inte lyckats få till en gästbok ännu men kommentarer kan lämnas på bloggen om så önskas.
må så gott och Glad Påsk.
Hälsningar Hjördis
www.ummagummas.se

Norpan sa...

Hej Kajsa!
Jag är störtimpad av dina trådgårdskunskaper! Häromdagen fångade jag nästan husse i min kattgrop. Han blev typ arg. En del är skumma. Det är ju en jättefin fångstgrop. Tvåbeningar - man kan inte leva med dem och man kan inte leva utan dem. Vad ska man göra? Suck...

Solveig sa...

Käraste Kajsa, vi larvar oss gärna med din syster på Tånga Hed! Och om det går som sist jag var där (visade Zeb), kommer drottning bli om än något malligare (2:a bhkl av 70 startande hanhundar, varav 2 med WW-titel ;-)
Imorgon skall vi pussa på Sally o bebisarna, lovar skicka en bild eller två!