tisdag 21 april 2009

Härlig löpning!


ja inte så som ni tror! Snart borde det vara dax för mig att löpa men matte tror inte jag kommer att göra det eftersom inte syrran är hemma och börjar. Det är alltid hon som börjar löpa. Konstig prick. Mattte tog på sig vinthundsbensbyxorna med ränder på utsidan och springskorna. Jag får på mig min sele och sen bär det i väg. Vi far runt som en virvelvind på Huskvarna och Jönköpings gator. jag med svansen i vädret på lätta ben. Matte efter mindre lätt och totalt svanslös. Men kul har vi! Vi saknar inte Sally alls i dessa lägen för hon måste ju kissa överallt och stanna och nosa ständigt. jag gör som bekant inget halvdant utan sakll vi springa så springs det ordentligt. Vi klippte nästan en mil. Matte var dödstrött efter hundratals med trappor upp mot Huskvarnabergens branter. Jag har bara skoj! Vi tittade in till leverpastej-mormor och Folke på berget för matte var tvungen att få vatten och jag smaskade i mig skinka. Sen bar det i väg igen. Matte säger att vi får börja och räkna ner för drottningmoderns hemkomst. bevare mig väl vad tiden gått fort. Matte säger att vi skall ha ett homecoming party! Antingen kommer hon hem den 9 maj eller den 16. Vi kommer att bjuda in alla Sallys kompisar i närheten vilket innebär ett fullt hus. Undrar om jag kan vara hos min kompis Luna då? Orkar inte se smilfinken ta över huset igen. Tror med bestämdhet att fröken Lotta och Tobbe kommer, Mormor och Folke, saddia och Anna, Mojjbjooj Krister, Farmor, småmattarna, grannarna, mattes bror och familj, Annika och tjejerna, mfl. ni kanske fattar att jag inte är glad över det tilltänkta kalaset. Tycker egentligen att hon kan flytta till den där Sollan som gillar henne så mycket trots hennes olater. Sallys alltså inte Sollan hon är nog helt oaltsbefriad förutom sin märkliga förkärlek till syrran!

En mycket tråkig nyhet:

Min vilda vän Mozart har brutit ett pinnben! Han och lillmatte var i skogen och ertappade ett kärlekspar som skrämde dem till den milda grad att han rusade i väg och bröt benet! Först i dag har de spikat ihop benet eftersom det inte har funnits tider på operation förren nu. Jag tycker faktiskt synd om det lilla krypet som har haft sådan otur. Får nog åka dit med lite goa ben som han kan roa sig med under sin rehabilitering. Jag kommer att sakna våra rusningar i trädgården!
På bilden ser ni hunden som gjorde att matte fick köpa sally! Husse lovade matte att hon skulle få köpa en hund om hon hittade en fulare hund än dn på bilden. Sally hittade matte i Kode. (matte säger: jaaa det är faktiskt sant:-))

3 kommentarer:

Lyra sa...

Stackars lille Mozart... hoppas allt går bra. Hälsa och krama både honom och hans familj från oss när ni träffar dem.

Katta & Doriz sa...

Stackars Mozart!

Och stackars, stackars dig! Men nu har du ju visat din rätta sida. Du har ju verkligen fått visa dina fulla potential, så nu tror jag inte Sally lyckas roffa åt sig all uppmärksamhet

Sollanbollan sa...

Hos oss skulle Sally inte behöva nöja sig med en blogg, hon skulle få en helt egen hemsida! Hälsa henne det när (om) hon kommer hem.. Kom förresten på att jag måste åka och hälsa på Lena strax...*rotar fram en stor väska*
Och om ni vill så kan ni få en extra bonus ca i oktober. Svart..korthårig, med bruna prickar här o där plus en massa vassa valptänder..