lördag 11 april 2009

Glad Påsk!




Matte har stuckit till Blåkulla som ni säkert förstår! jag är dödstrött i dag men fick bassning i går av Sollan Bollan att ajg inte uppdaterar drottningmoderns (Sallys) blogg. Vadå uppdaterar? Jag har ju liksom snott den! Jag bestämmer nästan själv när jag vill blogga. Matte har dock loggat in så nu är det fritt fram för mina flinka tassar att skriva sanningen! Syrran har fått världens längsta tuttar! Hennes linje under magen är verkligen misär:-) Jag är däremot i fin form, lagom tjock och med fina muskler och inga tuttar alls. jag tävlade i går med min matte. med och coachade var mattes kompis Helen och min kompis Sheltisen Luna. Ohhh vad jag gillar Luna, kan inte fatta att jag varit rädd för henne! Jag gjorde dock mitt yttersta för att skydda henne mot andra fula byrackor. Min riktiga ägare lena var och kollade på agilityklassen. Hon tyckte nog att jag var rätt duktig. Det är läskigt att vara på tävling, massor med lurviga hundar som ajg skäller ut efter noter. Men när matte och jag kom in på banan har vi så kul! Utan koppel skäller jag inte ut någon. Matte var som en sol efter vårt lopp! Vi blev inte diskade! Vi klarade oss utan fel fram till hinder nummer 10 som var ett slalom som jag tänkte strunta i. Men matte fick mig på andra tankar så där fick vi 10 fel sen tänkte jag dra i väg och fick 5 fel till. men ajg har blivit mer duktig på att lyssna på matte så efter den lilla fadäsen for jag vidare som en rpojektil med fullt fokus på matte och in i mål. Det var en stor dag säger matte. I Hoppklassen tog jag hinder nummer två från fel håll, beroende på att matte inte hann iväg innan jag kom farandes så vi fick en liten miss i kommunikationen. Sen flöt allt på som en dröm. jag hade en lycklig matte med mig hem. Vi var också och kollade på LC, Luna var i trance hon har då aldrig sett så många vinthundar i sitt sheltieliv! Hon fick känna på hur det är att vara i minoritet som jag alltid är på agilitytävlingar! En ny upplevelse för den lilla råttan! Sollan fotade mig och matte när jag sökte skydd i hennes faktiskt trygga famn när en massa italienare skulle springa lösa. Liiite läskigt faktiskt. Jag kryper fram för att visa min ovilja till bråk och matte säger att jag har en ådra av Italiensk Kryphund i mig. Hon har en stor ådra av korkad tvåbening i sig! Tyvärr drabbades matte av minnesförlust och glömde kameran hemma! Bilderna ovan visara tt det trots allt finns vissa likheter mellan mig och en polishund....Eller???

1 kommentar:

Katta & Doriz sa...

Men jisses vad du hinner med saker när inte Sally är hemma och stjäl uppmärksamheten!
Den där agilityn borde de ändra reglerna i, för du måste väl ändå ha rätt i att ta hindrena från vilket håll du vill?!
Och jag tror du var polishund i ditt förra liv. Du ser lika läskig ut i alla fall.