lördag 18 april 2009

Livet fortsätter...

Matte och jag har deppat. Ja mest matte förstås hon grubblar betydligt mer än vad jag gör. Mitt liv är för närvarande toppen! Matte och husse är bara mina! jag har ingen som lägger sig på mig om jag är för nära mina tvåbeningar. Matte och jag var och tävlade förra helgen och jag var så duktig att jag nog är världens dyraste hund för tillfället! Jag kom 7:a i en hoppklass. Den meriten tänker jag leva på till i morgon då vi åker iväg med min sheltiekompis och hennes matte och tävlar. Matte är rätt bra på att visa mig vägen och det rätt snabbt men hon behöver träna mycket mer idogt. Jag gör inget halvdant det borde hon ta efter! i dag bar det i väg på nya äventyr. Matte börjar packa och jag fattar att nåt är på gång. Vi står utanför huset och väntar jag ställer mig på stenkanten och kikar ut från trädgården. En bil stannar och vem sitter där: FRÖKEN LOTTA! I bakluckan sitter (håll i dej Sally!) LUCAS! My god jag dööör nästan, kysser nästan sönder Lotta och nosar ivrigt på Lucas. Sen åker vi till Jönköping. Det är Hunden i city dag. Matte och jag fixar tipspromenaden. det blåser så kallt från Vättern. Jag träffar förutom Lucas även Jack! Det gäller att passa på att sno syrrans killar när hon inte är hemma! Det vimlar av andra jyckar lyckligtvis kommer Luna och vi går med våra mattar till ett utefik och solar oss och stjäler smörgåspålägg av dem. en bra dag! Matte sticker på fotboll för hon skall inviga en ny läktare på Stadsparksvallen. Jag följer med Luna hem! Får sova under en filt med hennes tvåbening och gå på lång promenad. En toppendag! Jag är helt utslagen! men i morgon då skall jag ge järnet i Forserum på agilitytävling! Yihaaaaaaaaa

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars Mozart, alla IG-föräldrars fasa//Helen