onsdag 1 april 2009

Fin dag!


Har hunnit med att sola en stund på altanen! Fårskinnet åker ut så fort det blir lite värme i luften. Jag gillar att ligga på altanen som är upphöjd, vilket innebär att jag ser allt! Skäller ut grannarna som kommer och går i huset bredvid. Mkt trevlig sysselsättning. det gillar konstigt nog inte matte och husse, fattar inte att de inte uppskattar in vilja att skydda dem!

Matte och jag var på långpromenad i dag. Vi träffade på konstiga Krister med sheltisarna Bell och Dite. Nu när jag är kompis med Luna är jag inte rädd för dem längre, har liksom vant mig vid den typen av lurvig hund. Vi skällde däremot gemensamt ut en drever, en pudel och en westie som smög förbi oss. Ju fler stämmor desto bättre är det! Jag tog ett halvt dopp i Huskvarnaån. Lyckades rädda mig från ett heldopp genom att kravla mig upp på en sten. Varför jag tänkte bada? Tänkte inte alls utan ville skrämma en anka. Trampade på den och blev förvånad och tappade fotfästet. Annars är läget under kontroll, jag saknar inte syrran. Det gör matte och husse. Fast de känner att jag kan blomma ut när jag är ensam och jag visar sidor som liksom bleknar när min egocentriska syster brer ut sig överallt! Snacka om att kunna ta plats! Jisses Amalia!

2 kommentarer:

Grabbarna på Bredgatan sa...

Visst är det toppen med det fina vädret! Vi har kommit igång kanonbra med våra olika trädgårdsprojekt - Norpan gräver en kattfälla, Lukas jobbar på sin solbränna, Skalman har börjat småmotionera genom att skälla på alla grannar och Zappa vaktar Huskvarna. Livet är härligt!

Sollibollan sa...

Käraste Kajsa Kavat! Betänk att ta över mer än bara bloggen! Övertala din matte om att allt hon behöver är DIG, och att din förträfflighet vida överskrider din systers. Ta också gärna upp att hon säkerligen till råga på allt fått storhetsvansinne av sin drottningmoder-roll, då kanske hon veknar för ditt förslag.
Jag lovar att vi skall ta väl hand om Sally och behandla henne precis som hennes (underbara) ego kräver!