måndag 6 april 2009

Knölen minskar!


Senaste nytt från Lena och Qvickelyckan: om någon nu mot förmodan kommer i håg min syster Sally och hennes knölar! Hon fick ju ett par knölar efter en vecka hos Lena. Matte har redan mentalt begravt henne för matte tror alltid det värstanär det gäller oss. Vi har nog haft alla hemska sjukdomar som en hund kan drabbas av. Matte har grubblat många långa nätter över Sally senaste tillskott av knöl. Mattes teori är att Lenas Galgo gav sally ett rejälare tjyvnyp än vad Lena trodde och att knölen var en följd av detta tjyvnyp, syrran tänkte parkera i Lenas säng när Galgon redan sov sött där. Lena sov redan skönhetssömnen och upptäckte inte faran. Syrran fattar ju som bekant inte att hon inte är världens medelpunkt så hon gick på en rejäl mina! Hiiii!

Knölen är hur som helst på väg att försvinna enligt dagens rapport från Qvickelyckan. jag har varit ute med husse och granntvåbeningen Alex på en löprunda i kväll. Blev faktiskt lite trött, men jag gillar verkligen våra springrundor. Jag gillar att jobba! Till skillnad mot vissa andra latmaskar! I lördags fyllde Lenas tvåbeningsvalp 16 år. Grattis Ellen! lena skickade MMS till oss med en bild på ett matsalsbord från kalaset. På honnörsplatsen, stolen vid kortändan satt dock inte födelsedagsbarnet Ellen utan en liten grå luggsliten italienare med hängtuttar! Min syrra Sally förstås. Hon var bombsäker på att Lena med familj hade ordnat kalas till hennes ära av någon för oss andra märklig anledning! Sally tar liksom för givet att saker som skall firas firas oavkortat till hennes ära! BASTA. Vilke typ. Jag kan i alla fall stava till ödmjuk till skillnad mot vissa andra! På torsdag börjar min nya agilitykurs. Tävlingskurs. Matte har höga förväntningar minsann...Jag vill bara ha kul! På bilden kan ni se min syster nästan krossa Lyras underbara husse Peters revben. No mercy:-)

3 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Asså jag trodde du menade Sallys bäjbysar när du skrev knölar...
Typiskt henne att sitta och trona som en drottning. Fast kul att hon fått hängtuttar. Till skillnad fårn dig och mig som har våra vackra kroppar i behåll!

Happy / Gazton sa...

Hm! Jag har hört talas om din syster, och samma som Doriz så trodde jag att du menade hennes småskitungar. Faen! Undra om jag får sådana där hängtuttar också, skall nog be matte om en bh.
Happy

Stefan sa...

ÅÅÅh vad roligt att få träffa dig syrran i sommar.. :)
//stefan