torsdag 11 mars 2010

Finbesök!



I dag kom matte hem tidigt Ungefär samtidigt fick vi besök från västkusten och Borås. Lena och Skogsville Therese dök upp som gubbar i lådan! Väldigt trevligt! Vi åt och umgicks och hade det mysigt. Sedan fick jag husarrest i sovrummet. Kajsa däremot fick träffa Ville! Matte hade oroat sig helt i onödan (vem är förvånad???). Kajsa visade sig från sin allra bästa sida. Hon for omkring och dansade runt för Ville som tyckte att det var minsann en pangbrud som han fick besöka De fixade till det väldigt bra men som ni vet har jag vett och etikett ända ut i klospetsarna så ni får själva fundera ut vad det var som hände. Ville var ivrig så matte fick sig några stänk på sej. Det bekymrade dock inte henne, jag tror hon är rätt härdad.
När Ville gjort sitt tyckte dock Kajsa att han kunde låta bli att tvätta hennes öron och rumpa så hon morrade åt gentlemannen som dessvärre satt fast ett bra tag. Lena är dock proffsig så hon avvärjde hans idoga försök till nån slags efterspel. Kajsa är inte så känslosam av sig, hon och matte är ungefär lika ytliga om jag får säga mitt.I dag var första dagen på det nya året som vi kunde njuta av solen på altanen. Underbart! Ni kan se att vi gillar det. Bilden på den ljusbruna hunden har matte snott från Ville matte Ulrika Smiths Facebooksida. Hunden är alltså Kajsas kavaljer tillika förhoppningsvis far till hennes kommande valpar. Gud bevars! Vart är världen på väg?

2 kommentarer:

Lyra sa...

Ojojoj det kommer bli minst lika vackra bäjbysar som jag och Taggen fick.
Vilka lyckosar ni är som har tillgång till en snöfri altan och sånt där. Här är fortfarande lika mycket is som på en krabb-båt i ishavet =(.

Katta & Doriz sa...

De passar ju bra ihop tycker jag. De där valparna kommer ni ALDRIG få sålda! Annat är det ju med valpar efter dig. De har ju både hyfs och utseende för sig!