söndag 28 mars 2010

Illamående!


Häromdagen hittade matte mig i sängen med en tragisk uppsyn. Jag mådde så in i bomben illa. Matte blev rädd och tänkte att nu är jag väl havande igen! Hon är livrädd för att förlora mig. Det var ett trauma för tre veckor sedan när jag blev så dålig efter parningen! När matte skulle dammsuga hittade hon ett fågelhuvud på vår nya ryamatta. Jag hade snaskat i mig resterande del av liket. Inte konstigt att min mage var i olag! I dag har syrran och valpskrället varit på agilityträning. Syrran var visst lika duktig som vanligt. Fan trot, jag fick stanna hemma med husse. Vi gick på en lång skogspromenad. Inte dumt alls. Valpen och Lunas lillsyster valp hade haft jättekul. När träningen var över stannade matte och Helen kvar med hundarna och lät dem leka i ridhuset. Snygge Jack(min kille)var med matte så det var fyra tjejer och så Jack. Han och valparna är på samma mentala status så det var visst livat i ridhuset. Kajsa fokuserade på att hitta bästa hästskiten. Sen ville hon helst vara nära matte. Hon är kinkigare än vanligt. Matte är övertygad om att hon är med bäjbysar. det är nu 17 dagfar sedan Ville var här och gjorde Kajsa lycklig.På bilden ser ni resterna av min härliga dödafågel måltid.

2 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Vilken underbar godbit! Nästan lika smaskig som min döda, platta och torkade padda för några år sen. Lyckliga du!
När det gäller Kajsas graviditet; tänk positivt - hon kommer få enorma hängtuttar! Det slipper ju du nu. (Fast vem vet, ditt sug efter döda pippisar kanske är ett släng av graviditetssug....)

catja sa...

Hundar är riktiga äckelpellar egentligen. Här hos mig är de ute dagarna i ända och käkar ruttna gamla möss som nu kommer fram efter snön. Ju ruttnare desto bättre!