fredag 5 mars 2010

Hemsk kväll.


I dag sken solen! Vi var på skön lång promenad med amtte. Vårkänslorna darrade i luften, det droppade från taken...En perfekt dag för parning!
Min vän Jack den vackre kom vid femtiden och vi hade en fin stund tillsammans. Allt gick lugnt och fint, mattarna höll i oss när vi var klara för att ingen skulle skadas. Vi putsade lite öron under tiden och allt var lugnt. När Jack kom loss rann det rejält med blod ur mig. Matte blev iskall. Hon ringde Lena som aldrig varit med om detta. Matte skulle tvätta mig i duschen, då fortsatte blodflödet ymmigt. Matte hade mig i famnen med en badhanduk omkring mej. När den var helt nerfläckad ringde hon djursjukhuset som tyckte vi skulle komma. Till saken hör att i Jönköping stänger djursjukhuset klockan 22.30. Efter det får man åka till Göteborg! Jag blödde och var ledsen och trött. Matte var jätteorolig.Vetrinären tog hand om oss. Jag fick röntgas. De lade mig på rygg. Till saken hör att min rygg är jättevass och inget platt alls. Matte höll i mina framben och i mitt huvud. Jag tittade henne djupt i ögonen och låg blickstilla.Veterinärens tjänstekvinna drog ut mina bakben.Jag blev jättelång. Matte och jag var tämligen övertygade om att min sista stund var kommen.Bilderna fick tas om eftersom min blåsa var överfull.Matte hade inte vågat ta ut mig när jag blödde så.Vi gjorde om proceduren. Efter det sa veterinären att jag har en ovanlig åkomma: en blödning som inte hade runnit ut i magen. Vilket var en himla tur. Jag fick med mig tabletter hem för att minska risken för ytterligare blödning.Matte grät en skvätt och jag somnade i bilen hem. Vi stannade och köpte leverpastej men jag mådde så illa att det inte passade. Matte är orolig och har lovat att jag aldrig mer ska göra något mer än att äta leverpastej och ligga under täcket.

7 kommentarer:

Lyra o Senja sa...

Lilla Sally, krya på dig. Vi i Nossebro tänker på dig och din matte. Ta hand om varandra nu!

Lena sa...

fy så hemskt o skrämmande.. hoppas sally blir bra nu o att det aldrig händer igen.. lilla fina "rally sally" kram på er..

Madde o Juni sa...

Både Juni och jag skickar en massa kramar till lilla Sally. Krya på dig!

Grabbarna på Bredgatan sa...

Vi tycker hiskeligt synd om dig och saknar dig massor! Pus i örat!

Anonym sa...

Stackars er vad otäckt. Och mitt i allt behöva åka så långt för att få hjälp :(
Hoppas ni slipper vara med om detta igen.
mvh Monika (Arthurs extramamma)

Katta & Doriz sa...

Men stackars stackars Sally! Och stackars matte också.
Vi hoppas du har hunnit bli bra nu och att du behandlas ännu mera som en prinsessa än innan!

Jeppsson sa...

Nämen åh! Krya på dej! Hoppas det inte var nåt farligt ändå!