söndag 21 mars 2010

TÄVLING!





I dag har vi varit och tävlat i agility. Helen kom och hämtade oss på morgonen med världens bästa sheltieflickor därbak. Matte hade med sig min kille Jack. De har bara tränat ihop två gånger men matte är glad i honom och han älskar att få hoppa och springa så han följde med. Lyckligtvis var det inte jättekallt i dag men vi hade våra djunglejackor. Jack har fått min avlagda Alice Timander jacka i fuskleopardpäls. Mycket ståndsmässigt. Nåväl vi sår ut som ett gäng djungdjur.
I första klassen nollade jag. Jag är väldigt glad över att ha kommit över min hoppfobi. Jag är glad som en lärka och gör allt och lite till för att glädja matte. Jag stannade en gång och funderade över vad jag egentligen gjorde där på banan men bara en kort sekund så vi fick inte fel för det. Jag blev som vanligt ofantligt nöjd med mig själv och fick rikligt med wienerkorv av matte. Skamligt vore det väl annars! Jack tog ett extra skutt och blev diskad men skötte sig så bra så matte var helnöjd även med honom. I nästa klass tog syrran hem en tredje placering. 14 av 18 hundar diskades därav vi andra.Syrran gjorde en fantastisk insats med tanke på svårighetsgraden på banan. Hon var så i gasen att hon skällde när hon hoppade. Märkligt...I tredje klassen var det Lunas tur att ta en placering. Matte sprang som en vinthund och Luna älskade det! En retlig rivning gjorde att det blev en fjärdeplaceing istället för en första. De hade bästa tiden.Matte var helnöjd med oss alla. Det blev lite diskningar men ingen av oss gjorde några hemska fel utan det blev några hinder för mycket och en felaktig tunnelingång för min del. Jag är faktiskt på gång nu!Vi hämtade fina priser och ni kan se att vi väljer ihop matte och jag.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Vad duktiga ni är!!! Nu får ni väl lite xtra leverpastej av matte;)

Katta & Doriz sa...

Tur att du fick wienerkorv! hade aldrig gått med på att rusa runt så där. Nej, rör sig gör man i sakta mak! Tycker du skulle fått extrapoäng för de extra hindrena!
Har du inga bilder på er i era snygga (*fniss*) tröjor??