söndag 4 oktober 2009

Regn, regn och regn...


Vi har riktigt fisigt vinthundsväder! Det blåser och regnar. Matte lurade ut oss (syrran och mej) med Frolic som hon slänger ut i gräsmattan för att vi skall aktiveras lite. Jag hoppadde runt på tre ben och åt gottis.

I går kväll fick vi jobba med gottis i kartonger och under plastmuggar. Jag var pipig och rastlös pga för lite motion. Syrran blir inte på det viset hon är nöjd bara hon får vara med matte. Vi fick dock hänga med på en lång snabbpromenad i dag, dvs vi gick i drygt en timma i snabbt tempo. Det var skönt! Husse tog faktiskt på oss våra vinterjackor, det var tur det för det blåste jättemycket. I kväll skall husse och matte på bio. Vi får dessvärre inte följa med. Folke hade kokat älgkött till mej och syran något som vi uppskattade mycket! Vi fick med en burk från söndagsmiddagen hos leverpastej-mormor och Folke. Matte och husse var så ogina att de åkte iväg och glufsade i sej söndagsmiddag utan oss. De skyllde på att vi är sååå jobbiga på söndagsmiddagar. Fattar inte vad de pratar om alls. Vi har det svårt i Buskvarna som ni säkert förstår. Hoppas någon därute i vårt avlånga land kan förbarma sej över oss å det snaraste!

4 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Fick ni inte vara med på middagen?! Allvarligt talat; det är nog bäst ni flyttar. Jag kan erbjuda tillfälligt hem. Ni kan få värma er under mina läppar så slipper ni frysa dessutom!

Dvärghundspossen sa...

Ja jag bara TVÄR-VÄGRADE att följa med ut på promenad i regnet. Det slutade med att jag fick stanna hemma, medan mina två storebröder gick på skogspromenad... Kissa utomhus måste man ju tyvärr göra, men det kan man ju göra så fort det bara går på gräsmattan precis utanför huset och sen rusa in igen. Gå på riktig promenad sparar jag till finare väder!
/Pietro

Trican sa...

Vilka sötnosar!

Anonym sa...

Yndrar när kajsa ska våga sig hem till mig ... busiga tarzan - stadsdjungeln på torpas kung?