onsdag 30 september 2009

Hösten är här:-(


I dag har hösten kommit till Buskvarna! Vi var ute med matte på den sedvanliga långpromenaden när hon kommer hem efter sitt jobb. Då hade det inte börjat regna men det kom lite senare. Vindarna är nu lite kallare och jag tycker faktiskt att vi borde få börja använda vår getingtröjor. Men som ni vet är matte en rå rackare så det lär nog dröja. Om jag känner henne rätt lär vi få frysa länge än...Kajsa skulle åka och tävla på Söndag i Växjö men när matte läste deras PM stod det längst ner att det finns en skjutbana i näreheten som kommer att användas under söndagen. Vilket innebär att matte stannar hemma med oss eftersom vi inte gillar skott. Vi är rädda efter en läskig händelse med fyverkerier. Matte är sur och vill inte ridsker att Kajsa skall behöva vara rädd när hon nu tycker det är så kul med agility. I morgon skall vi två i alla fall åka och träna. Luna löper så Helen får lån mej eller Kajsa. På fredag kommer Luna sheltie hit och skall sova över. Hennes tvåbeningar skall åkta till Göteborg och hjälpa deras stora lillmatte att flytta. Inget vidare för en vallhund att vara med på! Hon kan jobb med att valla in mej och Kajsa:-) fniss...På bilden kan ni se min snygga syster:-)

2 kommentarer:

Dvärghundspossen sa...

Stackare, får ni inte ha på er kläderna än? Min matte har gett upp alla försök att "härda" mej och låter mej ha hur mycket kläder jag vill!
/Pietro

Katta & Doriz sa...

Trodde det var en bild på en supermager vandranbde pinne jag....

Jag slipper frysa. Det är det osm är fördelen med att vara stor och ha päls.