söndag 25 juli 2010

Tiden går!




Här är det semester! I dag ösregnar det ute och klockan är exakt 12.37. Syrran och jag vägrar att gå upp Vi hör att det regnar mot fönstret. Till helgen skall vi i vanlig ordning åka till Västerås och träffa en massa andra fina pinnhundar! Det är dax för den årliga Rasspecialen för oss vinthundar. Matte skall inte ställa ut oss, hon blir bara arg på domarna som inte fattar att vi är helt fulländade. Vi piper i väg på Lördagen och tävlar agility i Lindesberg.Ska som vanligt dela campingstuga med en massa härliga människor! Lilla syster yster Lyra har brutit en tå! Hon är gipsad ända upp till armbågen och det är visst fullt upp i Nossebro att ta hand om henne. Jättetråkigt eftersom hon skulle följt med oss på tävlingen. OCH jag kanske inte kommer att träffa dem alls om de inte kan komma. Då är det mer synd om mej än om Lyra faktiskt. Vad är väl en bruten tå mot att inte få gnugga mig mot Peters härliga skäggstubbs haka????? I kväll kommer pälsänglarna Mitzie och Wilda hit. De skall bo här några dagar när Helene och Kjell skall göra Göteborg osäkert.Vilket innebär att semestern för min del nog är slut!!!Vallhundar har nämligen en helt annan syn på det där med vila. På bilerna kan ni se syrrans bebis. Jag kan inte fatta att hon har fått en sådan vacker valp. Lena måste ha bytt ut den.

2 kommentarer:

Jeppsson sa...

CUTE OVERLOAD!

Katta & Doriz sa...

Det är verkligen mer synd om dig!
Valpen är onekligen vacker. Något som blivit fel, säkert!